Spånar, så vet egentligen inte, men kanske det i botten får lite lite solljus dvs så då blir det bara så?Varför blir mina rosenskäror så fula nertill? Kan det vara något annat än att de torkat? Visa bifogad fil 148702
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spånar, så vet egentligen inte, men kanske det i botten får lite lite solljus dvs så då blir det bara så?Varför blir mina rosenskäror så fula nertill? Kan det vara något annat än att de torkat? Visa bifogad fil 148702
Dom står väldigt tätt och då blir det för lite ljus plus fuktigt nertill. Inga växter gillar riktigt att stå så tättVarför blir mina rosenskäror så fula nertill? Kan det vara något annat än att de torkat? Visa bifogad fil 148702
Spånar, så vet egentligen inte, men kanske det i botten får lite lite solljus dvs så då blir det bara så?
Ah, tack! Ja jag gallrade ju förut men ville inte bli av med för mycket då jag sått två sorter blandat och den ena hade mycket färre frön. Sålde av typ 50 plantor ändå... Tänkte gallra mer och plantera om men det blev aldrig av. Nästa år får jag så glesare iställetDom står väldigt tätt och då blir det för lite ljus plus fuktigt nertill. Inga växter gillar riktigt att stå så tätt
Men mina ser oxå ut då... en planta i varje kruka. Å fuktigt, näää dom ska va glad om ja kommer ihåg att vattnaDom står väldigt tätt och då blir det för lite ljus plus fuktigt nertill. Inga växter gillar riktigt att stå så tätt
Ja jag tror detGrönsakstry? Käkade upp typ hälften av mina tomater förra året.
Vad är det?Grönsakstry? Käkade upp typ hälften av mina tomater förra året.
Jag gissar på sniglar de älskar persiljaKan konstatera att jag inte behöver odla persilja nästa år. Den blir totalt uppäten sekunden den kikar upp typ. Antar att det är rådjur? Allt annat lämnas dock, även salladen. Kanske för att den växer skyddad under potatisblast.
Tror jag inte, inte sett en enda snigel i trädgården (enbart snäckor), plus att den är ”avgnagd” nedtill. Växer dessutom i pallkrage, medan salladen odlas på marknivå och är orörd.Jag gissar på sniglar de älskar persilja
Lägger till att ett ogräs bredvid vid ett tillfälle var avbitet på exakt samma sätt, men en dm upp (var betydligt högre än persiljan), så det är nåt djur som ”biter av” växten, därav att jag misstänker rådjur.Tror jag inte, inte sett en enda snigel i trädgården (enbart snäckor), plus att den är ”avgnagd” nedtill. Växer dessutom i pallkrage, medan salladen odlas på marknivå och är orörd.
Ja grönsaksfly gillar även paprika tydligenVad är det?
Tänker om det är något som äter paprika också.
Då kanske det är en sån som är boven. En paprika är angripen, har jag tur klarar sig de andra plantorna..Ja grönsaksfly gillar även paprika tydligen
GrönsaksFLY skulle det naturligtvis stå.Vad är det?
Tänker om det är något som äter paprika också.
Ja jag var lite förvirrad ett tagGrönsaksFLY skulle det naturligtvis stå.
Obehaglig larv som äter allt i sin väg - men bara några tuggor här och var..