Nä nåt sånt har jag inte sett. Ska kolla extra noga imorgon, men jag tror mer på sammetsfläckssjuka i så fall.Kolla efter växthusspinn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä nåt sånt har jag inte sett. Ska kolla extra noga imorgon, men jag tror mer på sammetsfläckssjuka i så fall.Kolla efter växthusspinn
Nässelvatten kanske?Det ser ut som bilderna på magnesiumbrist. Jag får ge mig av till en affär imorgon och köpa gödsel. Tips på bra, gärna flytande, gödning?
(Inte guldvatten pga mediciner)
Tro det eller ej, det finns inte en nässla i min trädgård. Ingen kirskål att tala om heller.Nässelvatten kanske?
Lyckans ost! Här finns det både nässlor och kirskål så att det räcker och blir över. Och då har jag ändå kallblod som gladeligen mumsar i sig av båda sorter.Tro det eller ej, det finns inte en nässla i min trädgård. Ingen kirskål att tala om heller.
Ogräsvatten står på att göra listan, men för nu vill jag ha ett färdigt gödsel.
Man kan köpa nässelfrönTro det eller ej, det finns inte en nässla i min trädgård. Ingen kirskål att tala om heller.
Ogräsvatten står på att göra listan, men för nu vill jag ha ett färdigt gödsel.
Fantastiska!Äntligen blommar mina liljor för första gången
Sedär! Jag hade ingen aning, fast det där om att det behövs en torr period på våren skulle kunna förklara varför de inte sprids i Skottland.
I trädgården klipper alla jag sett av de vissna blomstänglarna oavsett, de ser ju anskrämliga ut om de får sitta kvar, men helt klart bra att veta och tänka på. Alla buddleior jag ser här är davidii, jag har själv haft tre tills jag förlorade två av dem den här senaste vintern. Nu har jag bara en lila kvar utöver den nya som bör anlända i veckan.
Eeuhm, tack men nej tack?Man kan köpa nässelfrön
Borde väl inte vara svårodlade
Du får plocka nässlor nån annanstans.... det brukar ju finnas överallt.Eeuhm, tack men nej tack?
Jag tror vi har för mager gräsmattase skulle inte trivas
Fast nu är jag ute efter att köpa, inte göra, näring. Behöver det liksom helst igår.Du får plocka nässlor nån annanstans.... det brukar ju finnas överallt.
Det ser ut som bilderna på magnesiumbrist. Jag får ge mig av till en affär imorgon och köpa gödsel. Tips på bra, gärna flytande, gödning?
(Inte guldvatten pga mediciner)
Får se om det finns i nån butik häromkringÄr det magnesiumbrist går det att ge epsomsalt (visserligen inte flytande): https://www.sneckenstrom.se/godning/torra/epsom-salt.html
Får se om det finns i nån butik häromkring
Jag är för otålig för att beställa, vill ha nu nu nu! Ska kolla hälsokosten. Tack för tipset!Har ni någon hälsokost i närheten? De kan ha epsomsalt. Det kan finnas på vissa apotek också.
Edit: Fast jag hade köpt online, det är så mycket billigare och enklare att få tag på.
Jag kan lösa plats. På nåt sätt.Jag: planterar (äntligen!) ut de sista grönkålsplantorna från växthuset och konstaterar sorgset att det blir minst 12 plantor över, som inte får plats hur jag än fixar och trixar.
Också jag: men ok, samtidigt fanns där visst redan 70 kålplantor av olika sorter varav femton grönkål. Alldeles för trångt planterade trots två evighetslånga odlingsbäddar. Detta kan eventuellt vara lite i överkant. (Om inte kållarverna gör kaos med alltihop.)
Också jag: å nej å nej! Jag har ju inga brysselkål eller savojkål. KÅLKRIS ALERT.
Blomstra.Fast nu är jag ute efter att köpa, inte göra, näring. Behöver det liksom helst igår.