En del av gräsmattan är äng, men det är ju lögn att få nån mångfald där. Får naturen själv bestämma skulle det vara lupinåker. Så jag har grävt lupinrötter och sått in ängsblommor och slagit med lie enligt alla konstens regler, så får vi se. Och planterat in en del lökar, som kan förgylla det hela lite. På ett avsnitt är det blåklockor, men det är väl också ungefär allt i blomväg.
Mitt ideal är definitivt nån sorts engelsk trädgård möter botanisk trädgård, och du kan nog ha rätt i att det inte är var mans dröm. Jag misstänker att många skulle uppfatta min trädgård som plottrig, med något undantag så finns det knappt två plantor av samma sort, för då blir jag uttråkad. Så det är typ stormhatt - men fyra olika sorter, och riddarsporre - en samling av olika sorter. Jag tror inte det är så riktiga trädgårdsmästare gör, då är det ett sjok med en växt, och ett sjok med en annan för att det ska bli lite enhetligt. Eller då barrväxter, gräsmatta och sten, och blommorna i krukor. Det verkar, precis som du skriver, rätt populärt.
Dahliatrenden verkar verkligen helt enorm! Det är dahlior överallt, och de är ju fina, men så inser man att de ska förodlas och duttas med från februari i månader framåt, så då gick de bort. Man kan inte dutta med förodling när man bor 50 mil bort.