Det verkar som de flesta som håller på med trädgård mest är intresserade av ettårsväxter? Eller det kanske bara ser ut så på sociala media?
Det finns ju så otroligt mycket perenner man villhöver, tycker jag, det svåra är att begränsa sig. Gjorde nu en liten order på bara det jag absolut helst ville ha, och det blev 24 plantor. Oops... Det är svårt att inte bli hagalen. Hade velat haft en tvåfärgad stormhatt, men det får nog vänta tills nästa år. Av någon anledning är den vanliga blå stormhatten ganska svår att få tag på? Plantagen har t ex bara oktoberstormhatt, och så den vanliga i vitt, men inte den klassiska blå. Ska prova slingerstormhatt, som jag hoppas ska vilja slingra sig runt oktoberstormhattens jättestjälkar.
Jag är rätt ointresserad av ettåriga växter som inte frösår sig, jag föredrar de som kommer igen (dvs perenner och de som ger frön som gror i min zon).
Du skulle se skogen av stormhatt som finns hos särbon, kopiösa mängder blå och rätt många tvåfärgade också Jag lovar, har du vägarna förbi lär han inte sakna några plantor!