Trädgårds- och odlingstråden 2023 Del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick en ginko biloba igår 🥰🥰🥰🥰
Den ska planteras ut sen
Nått tips om hur jag ska sköta den?
Tänkte ge den en större kruka iaf
IMG_2294.jpeg
 
Jag behöver långtidsverkande gödning till ett par pallkragar som mestadels sköts av andra, något förslag på vad som är hyfsat enkelt och billigt och kan duga till mina grönsaker? Jag har bland annat en hel del rabarber som strax ska planteras där, som jag vill ge en bra start. :d
 
Jag behöver långtidsverkande gödning till ett par pallkragar som mestadels sköts av andra, något förslag på vad som är hyfsat enkelt och billigt och kan duga till mina grönsaker? Jag har bland annat en hel del rabarber som strax ska planteras där, som jag vill ge en bra start. :d

Algomin använder jag och är nöjd med. :)
 
Bytte från tete â tete och pärlhyacinter till penséer i urnor idag så nu har vi fina blommor i rabatten hemma :love:
På tal om tete a tete, kan man gräva ner lökarna redan nu i marken eller ska man lägga dem i källaren och gräva ner till hösten? Har också några i kruka som börjar se lite tråkiga ut nu.
 
Har inte blivit så mycket i trädgården under veckan utan bara lite rensande och så har jag påbörjat att gräva ur den andra komposten. Har kört tre fulla skottkärror med jord från den idag och ska ta en till. Efter det får det nog vara då materialet i bottnen är jättemärkligt i konsistensen. Det är torrt och smuligt att ta i, känns nästan torvlikt men är i färg med vissnat gräs, och känns som sand att gräva i. Jag undrar vad jag har lagt där nere egentligen :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 882
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 300
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 898
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp