F
Fruentimber
gissar flammentanz? jag har ett par sådana och dom ser likadana ut. Det är i princip ogräs förklätt till ros
Funderade också på om det kunde vara det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gissar flammentanz? jag har ett par sådana och dom ser likadana ut. Det är i princip ogräs förklätt till ros
Favoritträd modell mindre till del av trädgård med känsla av ett arboretum? Där finns hästkastanj, gigantiskt stenpäron, 2 valnötsträd, mullbär, lönn, jättestora döende körsbärsträd och i kanterna äppelträd med vriden stam. Körsbärsträden behöver ersättas på sikt och då funderar jag på blodbok eller blodlönn. Men mindre träd vore snyggt att få in och då också få lite lägre krona, mer känsla av park och mindre gräsmatta med grönt tak jättehögt upp. Kanske kompletteras med lite rhododendron och annat passande. Det finns en liten öppning i krontaket som skulle passa bra till ett mindre träd. Zon 4 i söderläge.
Funderade också på om det kunde vara det!
Klippte ner mina lite dåligt i år och dom har nu tagit sig igenom altantaket
Åh!
Tack för att jag lärde mig något nytt idag!
Min honungsros planterades hösten -20 (efter en vansklig resa med postnord från @Honungshumlan ) förra året växte den kanske 10 cm och blommade, i år verkar det bli lika. Jag har undrat över den där växtkraften som alla varnar för - men den bidar alltså sin tid den rackaren
Dom skräpar och inget växer under dom. Sätt den där du ser den och kan känna doften. Dom är underbara. Men på avstånd.Jag är sugen på att hitta nåt ställe där en honungsros kan växa och klättra sig riktigt står. Kanske upp längst med vårt döda rönnträd eller så. Eller en spalje bredvid trädäcket. De verkar kunna bli så stora och pampiga! Men är det nåt man ska tänka på med en så stor ros?
Halva priset! Och då var jag ju tvungen att "rädda" dem (& De kostade typ 160-180kr ord. pris)Åh, hur mycket utförsäljning?
Vi har en gullig liten fairy som blommar hos oss just nu Söt ros!
Jag börjar vara otroligt less på att vattna!
Vi har riktig värmebölja sedan en vecka tillbaka. Jag väntar till kvällen med att vattna men då blir jag istället uppäten av mygg. Dessutom når inte min slang till pallkragarna så jag får fylla på vattenkannan och bära den 20 meter. Och så tar det tid och jag känner mig skitig eftersom värmen gör att jag är klibbig på huden.
Så slut på gnäll. Men hur ofta vattnar ni era rabatter och sådder under sommaren? Och hur mycket ska man vattna?
Och blir inte ni less?
Jag börjar vara otroligt less på att vattna!
Vi har riktig värmebölja sedan en vecka tillbaka. Jag väntar till kvällen med att vattna men då blir jag istället uppäten av mygg. Dessutom når inte min slang till pallkragarna så jag får fylla på vattenkannan och bära den 20 meter. Och så tar det tid och jag känner mig skitig eftersom värmen gör att jag är klibbig på huden.
Så slut på gnäll. Men hur ofta vattnar ni era rabatter och sådder under sommaren? Och hur mycket ska man vattna? Jag brukar fylla en 10 liters vattenkanna till varje pallkrage men det är svårt att avgöra om det är nog.
Och blir inte ni less?
Jag är sugen på att hitta nåt ställe där en honungsros kan växa och klättra sig riktigt står. Kanske upp längst med vårt döda rönnträd eller så. Eller en spalje bredvid trädäcket. De verkar kunna bli så stora och pampiga! Men är det nåt man ska tänka på med en så stor ros?
Tack för att jag lärde mig något nytt idag!
Min honungsros planterades hösten -20 (efter en vansklig resa med postnord från @Honungshumlan ) förra året växte den kanske 10 cm och blommade, i år verkar det bli lika. Jag har undrat över den där växtkraften som alla varnar för - men den bidar alltså sin tid den rackaren
Dom skräpar och inget växer under dom. Sätt den där du ser den och kan känna doften. Dom är underbara. Men på avstånd.
Halva priset! Och då var jag ju tvungen att "rädda" dem (& De kostade typ 160-180kr ord. pris)