F
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag blir också less. Mina vattentankar där jag samlar regnvatten sinade nyligen, även om de nu fyllts på lite. Så jag har fått hämta i den grävda brunnen i stället och det blir längre att gå. Jag har en pump till brunnen, men har aldrig fått det att fungera. Det har varit det ena problemet efter det andra. Största problemet är väl att sugslangen är räfflad så den inte går att få tät så det kommer i luft i systemet och då funkar det inte. Jag har inte hittat någon annan sugslang och har gett upp.Jag börjar vara otroligt less på att vattna!
Vi har riktig värmebölja sedan en vecka tillbaka. Jag väntar till kvällen med att vattna men då blir jag istället uppäten av mygg. Dessutom når inte min slang till pallkragarna så jag får fylla på vattenkannan och bära den 20 meter. Och så tar det tid och jag känner mig skitig eftersom värmen gör att jag är klibbig på huden.
Så slut på gnäll. Men hur ofta vattnar ni era rabatter och sådder under sommaren? Och hur mycket ska man vattna? Jag brukar fylla en 10 liters vattenkanna till varje pallkrage men det är svårt att avgöra om det är nog.
Och blir inte ni less?
Det är så lätt att shoppa, men sen att få ner det i jorden är en annan femma.Visa bifogad fil 94188
Resultatet av dagens shoppingrunda.
Ytterligare två bi-/insektsbad, ett fågelbad i glaserad keramik, gödsel, bevattningspåse, tre säckar rosjord och ett vindspel.
I växtväg blev det dessa:
Ros 'Stockholm'
Ros 'Tivoli 150'
Ros 'Flammentanz' (ett litet och skralt exemplar som jag fick för halva priset)
Pion 'Ann Cousins'
Klematis 'Belle of Woking'
Äkta kaprifol 'Inga'
Har två rosor kvar att plantera sen förra shoppingrundan så nu vet jag vad jag gör i helgen.
Ja, gud så många växter jag tagit livet av för att jag aldrig får ned dom i backen...Det är så lätt att shoppa, men sen att få ner det i jorden är en annan femma.
Sånt är så trist. Men den bärhäggmispel jag glömde vattna i våras, återuppstod från de döda.Ja, gud så många växter jag tagit livet av för att jag aldrig får ned dom i backen...
Ja, jag försöker att inte köpa på mig saker om hålet inte redan är grävt så att säga. Men ibland får man ju massa grejer med av folk eller gräver upp någonstans i trädgården men har inte någon definitiv plats att gräva ned på.Sånt är så trist. Men den bärhäggmispel jag glömde vattna i våras, återuppstod från de döda.
Det är så lätt att shoppa, men sen att få ner det i jorden är en annan femma.
Ser ut som pilört och svinmålla.Visa bifogad fil 94201
Dessa två ogräs, är det någon som på rak arm kan säga vad de heter? De driver mig till vansinne
Tjoho! Första etappen av ny paradrabatt (ffa tänkt för dahliorna) är äntligen planteringsbar. Firade med att trycka ner tre stackars kämpar till funkia som stått i sina krukor i minst två, någon tre år. Samt gula dagliljor som misskötts med att parkeras i en zinkbalja med lecakulor och mycket lite jord.
Och så några tragiska dahliarester från snigelkalaset, kanske kan de repa sig tillräckligt för att orka övervintra och ha ett organiserat hem direkt nästa vår. Men så mycket paradkänsla blir det nog inte av dem detta år.
Här är mina medhjälpare i jordprepareringen, deras jobb är att fluffa till den och äta upp myror (tyvärr inte sniglar).
Visa bifogad fil 94190
Överst är svinmålla nära släkt med spenat och ska vara nyttig att ätaVisa bifogad fil 94201
Dessa två ogräs, är det någon som på rak arm kan säga vad de heter? De driver mig till vansinne
En rabatt med perenner, förslagsvis som blommar i olika omgångar, så det finns blomster över hela säsongen.Vad innebär en paradrabatt?
Jag ser framför mig hur du bor i typ ett slott med allé till gårdsplanen där du har en ”rondell” och rabatten i rondellen är Paradrabatt
Ser ut som pilört och svinmålla.
Överst är svinmålla nära släkt med spenat och ska vara nyttig att äta
Jag har dock inte provat än
Vad innebär en paradrabatt?
Jag ser framför mig hur du bor i typ ett slott med allé till gårdsplanen där du har en ”rondell” och rabatten i rondellen är Paradrabatt