Se svaret ovan.Är beredd att hålla med om detta @TheRedLightning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se svaret ovan.Är beredd att hålla med om detta @TheRedLightning
Frånsett en pyttebit är nu hela odlingslotten täckt i markväv så nästa år kan kvickroten glömma att den får en chans komma upp och rosorna växer som tusan ska täcka dem med granris men är lite osäker på när... @athena_arabians har du nåt tips när det är dags täcka rosor för vintern?
Visa bifogad fil 99604
Då kan jag nog vänta nån månad iaf, tack Låter bra det funkar hoppa över det också dock, för kommande år... i år ska jag va noga så skyddslingarna klarar sig bra över vintern. Är nästan löjligt stolt över att de äntligen tagit sigEh... i teorin när det är minusgrader större delen av dygnet.
I praktiken när jag kommer ihåg det... om jag ens orkar göra det
Klockrent! Slipper pulsa ut till varmkomposten i snöyra var och varannan dag. Bland annat.Skulle frågat innan jag beställde, men nu har jag beställt en bokashi-kompost för att prova.
Är det någon som använder det, funkar det bra?
I ett knasigt ögonblick råkade jag beställa saffranskrokus från Impecta, vilka är liksom oddsen att de kommer upp inom någon månad och en tidlösa till.Har hoppat på löktåget... Högst ofrivilligt, blev attackerad i butiken av en sisådär 70 lökar som bara kasta sig ner i kundkorgen och hoppade upp på bandet till kassan preciiiis när jag skulle betala
Alla hävdar att man kan, jag har provat två år i rad ( i kruka, inte på balkong) men det blir ena ynkliga stackare av det tyvärr. Kan dock gå bättre för dig!Ni är inte snälla här, fått mig att kolla på Bulbs och lagt på tok för mycket lökar i varukorgen Kan man plantera tulpanlökar i krukor utomhus nu i höst och låta de stå på balkongen över vintern? Zon 3. Funderar på om jag kan rättfärdiga det lite mer om jag ger bort några krukor i present... ska vänta nån vecka innan jag skickar.
Har övertalat kompis till att på den lilla odlingslotten vi tar över i höst, med färdiga bäddar, ska jag få ha 2 rabatter istället för 1 så nästa år blir det lite rabattväxter också även om det är de minsta bäddarna, kompis har paxat de stora för grönsaker.
Attans, det var ju mina planer för tulpanerna. Hur har du gjort det, mtp storlek på kruka och jord? Jag kommer ha en stor kruka med lite benmjöl och någon vanlig jord tänkte jag. Sen har jag hört man kan ha lite hönsnät över så dom får ligga ifredAlla hävdar att man kan, jag har provat två år i rad ( i kruka, inte på balkong) men det blir ena ynkliga stackare av det tyvärr. Kan dock gå bättre för dig!
Låter ju mindre bra men jag får göra ett försökAlla hävdar att man kan, jag har provat två år i rad ( i kruka, inte på balkong) men det blir ena ynkliga stackare av det tyvärr. Kan dock gå bättre för dig!
Jag har en vän som har Persika i zon3-4. Hon har dem i växthus men har ändå stundtals problem med att blommen fryser bort. Det får nog vara i riktigt skyddat läge spaljerat på typ södervägg om du ska ha det på friland.Vi ska sätta fruktträd nu till hösten. Äpple är tänkt, sen har jag lite funderingar på persika. Läste att de funkar bäst i zon 1-3 och kan funka i zon 4-5, enligt zonkartan är vi någonstans 3-4. Hade varit lite kul om det fungerade.
Någon här som har persikor?