Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
20220904_102651-01.jpeg
 
Jag är bombsäker - verkligen bombis - på att jag gjorde en gigantisk beställning av vårlökar till Klostra, men jag kan inte hitta beställningen. Den verkar inte finnas hos Klostra heller så frågan är om jag har beställt från något annat ställe - men vilket då? Jag behöver ju reda ut det innan jag går och beställer en massa nya lökar.

Vilka andra nätbutiker än Klostra finns det som säljer vårlökar?
 
Jag är bombsäker - verkligen bombis - på att jag gjorde en gigantisk beställning av vårlökar till Klostra, men jag kan inte hitta beställningen. Den verkar inte finnas hos Klostra heller så frågan är om jag har beställt från något annat ställe - men vilket då? Jag behöver ju reda ut det innan jag går och beställer en massa nya lökar.

Vilka andra nätbutiker än Klostra finns det som säljer vårlökar?

Typ alla? Odla.nu, Impecta, Simbadusa, Bulbs, Cramers, Wexthuset osv.
 
Jag är bombsäker - verkligen bombis - på att jag gjorde en gigantisk beställning av vårlökar till Klostra, men jag kan inte hitta beställningen. Den verkar inte finnas hos Klostra heller så frågan är om jag har beställt från något annat ställe - men vilket då? Jag behöver ju reda ut det innan jag går och beställer en massa nya lökar.

Vilka andra nätbutiker än Klostra finns det som säljer vårlökar?
Zeta eller Bulbs kanske?

Har du provat söka i e-mail inkorgen på tulpaner? Eller kolla på kontoutdraget?
 
Nu kom första frosten, så dags att gräva upp dahlior och göra ytterligare ett försök att övervintra.
Zucchinin dog också, skulle det gå att bara gräva ner den i pallkragarna den står i? Våra komposter (ja, plural) börjar bli överfulla och då har den gigantiska pilen inte ens börjar fälla sina blad ännu. Funderar på att testa kompostera en del dom i sopsäckar, men det finns en risk att sambon bli vansinnig om dom ska stå i garaget hela vintern...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 877
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 737
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 245
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp