Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte sett någon sådan, men hade jag gjort det hade den fått dö, ja. Jag vet att vissa säger att den bekämpar de mördarsniglar, men ungefär lika många säger att det för det första inte är sant och för det andra att de även äter det man odlar, så här hade de fått dö, som sagt. Jag sparar svarta sniglar, däremot. Men de är försvinnande få.Dödar du leopardsniglar?
Vilket gulligt namn! Aldrig hört talas om. Det dyker upp allt möjligt kul här i trädgården.Kan vara en vitpytta, i så fall en perenn. Svårt att vara säker när bladen inte syns.
Visa bifogad fil 94027
Köpte den här rosen förra året, då blommade den inte. Nu är den översvallad med blommor, men är det verkligen en New Dawn? Ska inte New Dawn vara ljusrosa och dofta? Den här är vit och doftar ingenting.
RiddarsporreSatte den här förra året. Kommer jag ihåg vad den heter? Nä. Men fin är den!Visa bifogad fil 94034
Jag googlade på den men det verkar som att även den ska dofta? Min doftar verkligen ingentingEn White New Dawn?
Jag vet, jag tänkte mer på vad sorten heter. Eller det kanske inte finns olika sorter?Riddarsporre
Jag vet, jag tänkte mer på vad sorten heter. Eller det kanske inte finns olika sorter?
Jag googlade på den men det verkar som att även den ska dofta? Min doftar verkligen ingenting
Vill minnas att jag köpte den på granngården. Den är alldeles ljuvligt vacker men en det är trist att den inte doftar.Var köpte du den? Nu doftar ju inte New Dawn så starkt och jag har för mig att den vita är ännu svagare men blommorna stämmer inte riktigt heller tycker jag.
Climbing Iceberg kanske?
Var köpte du den? Nu doftar ju inte New Dawn så starkt och jag har för mig att den vita är ännu svagare men blommorna stämmer inte riktigt heller tycker jag.
Climbing Iceberg kanske?
Ja jag fick också Iceberg-känsla av den, blommorna ser ”plattare” och öppnare ut än även mina mest utslagna (rosa) New Dawn.
Var köpte du den? Nu doftar ju inte New Dawn så starkt och jag har för mig att den vita är ännu svagare men blommorna stämmer inte riktigt heller tycker jag.
Climbing Iceberg kanske?
Jag upptäckte leopardsniglar för första gången för tre år sedan. De fick vara då men nu ångrar jag mig, de börjar bli ett problem. I år har jag plockat alldeles för många och de äter det jag odlar! Så släpp de inte fritt är mitt tips.Hur hanterar ni sniglarna i trädgården? Hittills har jag mest sett leopardsniglar, men inte heller kollat så noga så finns ju säkerligen mördarsniglar också. Men får leopardsniglarna vara kvar? Jag har inte mage att typ klippa isär dem eller så, det känns helt förfärligt, men ska man samla ihop dem och släppa dem långt hemifrån?
Vi har massor av typen bruna långa å slemmiga saker, de jag hittat har antingen blivit delade på mitten med spaden eller en sekatör, men tycker det är lite äckligt med sekatören så föredrar spaden då man är en bit bort.Hur hanterar ni sniglarna i trädgården? Hittills har jag mest sett leopardsniglar, men inte heller kollat så noga så finns ju säkerligen mördarsniglar också. Men får leopardsniglarna vara kvar? Jag har inte mage att typ klippa isär dem eller så, det känns helt förfärligt, men ska man samla ihop dem och släppa dem långt hemifrån?