Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan nog komma med flera tips men håller med ovanstående, Zéphirine är ljuvlig.
Det låter kul, allt du gör!Alltså detta råd om att inte göra nåt första året i trädgården... Jag kan inte hålla mig så länge
Nu på förmiddagen har jag rensat ännu mer ogräs runt rosbuskarna på berget, lagt ut tidningspapper, haft på massa ny jord och satt flera nävor som ska få växa runt rosornas fötter som är lite kala. Det är en rosbuske som liksom växer ett par meter bredvid de andra, inne i en syrenhäck, går det att gräva upp den och plantera den lite närmare de andra? Eller har rosor för grova rötter?
Sen en till fråga. Ni kommer med så bra tips Här växer en mycket trist oxelbärsbuske. Den ska vi ta bort om det går. Finns det någon annan buske som kan trivas i en torr stenig slänt med sur jord (från tallbarr). Det växer vackra lavendel bredvid så ett alternativ är bara att sätta nya såna och fortsätta med det raden ut. Vad tror ni blir bäst?
Eftersom jag är tappad bakom en vagn vad gäller odling och växter tänkte jag se om någon här har lite mer kunskap. Hoppas!
Jag har en rabatt jag inte hunnit plantera ngt i detta år. Men det ploppar upp en massa av en växt jag inte vet vad det är.
Är det här ogräs som jag bör rensa bort kvickt eller kan det bli något fint av det?
Visa bifogad fil 94496
Jag som trott det var ogräs och ryckt bort en himla massa såna.Vallmo
Jag som trott det var ogräs och ryckt bort en himla massa såna.
Tack för svar!
Oj! Jag sådde sådana och fick jättemycket för ett par år sedan på andra sidan huset. Tycker det ser ut som att några sådana letar sig upp där nu. Men de bladen ser annorlunda ut. Så varför det nu helt plötsligt börjat växa en massa sådana på andra sidan huset är iaf för mig lite av ett mysterium. Men välkommet iom att jag tycker de är så vackra!Själv sådde jag ett par TUSEN vallmo och fick EN
Det ser ut som opievallmo, den är vanlig bland fågelfrö och sprider sig gärna. Opievallmon är också basen/mamman till pionvallmo och flera andra kulturvarianter av vallmo. Om jag inte minns helt fel är det även dess frön man har på brödet med.Oj! Jag sådde sådana och fick jättemycket för ett par år sedan på andra sidan huset. Tycker det ser ut som att några sådana letar sig upp där nu. Men de bladen ser annorlunda ut. Så varför det nu helt plötsligt börjat växa en massa sådana på andra sidan huset är iaf för mig lite av ett mysterium. Men välkommet iom att jag tycker de är så vackra!
Samma härSjälv sådde jag ett par TUSEN vallmo och fick EN
Inte här hellerSamma här
De jag kallsådde och satte ut i tussar är jättefina men tror knappt något frö tagit sig någonstans. Har sått flera påsar i olika rabatter och odlingar. Trodde vallmo skulle vara som ogräs typ. Inte hos mig inte.
Mina rosenvialer brötar ut sig rätt bra
Visa bifogad fil 94495
Det låter kul, allt du gör!
Jag tänker amerikanska blåbär och kanske all-åkerbär. Eller eventuellt havtorn?
Edit: silverbuske/koreansk silverbuske skulle bli snyggt med lavendeln. Dessutom fixerar den kväve och låter dig kanske plantera mer normalkrävande växter där framöver. Havtornen samlar också kväve.
Edit 2: rosenkvitten växter naturligt i karga slänter ”för att” fixera jorden. Det skulle kanske bli fint. Oklart om de gillar det sura så bra dock. Jag har haft en rätt nära en tall.
Tack för infon! Kul att lära sig!Det ser ut som opievallmo, den är vanlig bland fågelfrö och sprider sig gärna. Opievallmon är också basen/mamman till pionvallmo och flera andra kulturvarianter av vallmo. Om jag inte minns helt fel är det även dess frön man har på brödet med.
Det är inte bara sniglarna som gillar dahlio. Jag är rätt förtjust också Här är de som börjat blomma hittills.