Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättefint!Det tog sin lilla tid, men det blev finare än innan.
Visa bifogad fil 87638
Rosenrips är en favorit hos mig, och hos humlorna, men den blommar tidigt.Ok, buskhjälp!
Här ska rosorna bort och ersättas med något mindre vilt och sticksigt.
Visa bifogad fil 87642
Men vad?
Vill ha något som blommar, gärna poppis bland insekter. Annars inte så kräsen.
Den var fin! Men, åtminstone första sorten jag tittade på, bara härdig till zon 3.Rosenrips är en favorit hos mig, och hos humlorna, men den blommar tidigt.
Den var fin! Men, åtminstone första sorten jag tittade på, bara härdig till zon 3.
Glömde säga att jag bor i zon 4
Ligger inte Falköping i zon 3? Har för mig det. Bor ju inte kvar där. Tyvärr får man väl säga, det gick fasen att ha nästan vad som helst där.Svärfar har en stor fin i trädgården på Mösseberg, så det kanske finns olika sorter som är olika härdiga?
Hoppas det för jag hade tänkt plantera en nästa säsong och bor ju också här i zon 4.
Blåbärstry!Ok, buskhjälp!
Visa bifogad fil 87642
Men vad?
Är inte de rätt små?Blåbärstry!
Luktolvon? Doftar fantastiskt (tycker jag), men ganska starkt. Gröna blad med fin höstfärg, ska klara zon 4Ok, buskhjälp!
Visa bifogad fil 87642
Men vad?
Den står också på min lista. (Min önskelista är lååååååång)Luktolvon? Doftar fantastiskt (tycker jag), men ganska starkt. Gröna blad med fin höstfärg, ska klara zon 4
Visste inte att du hade flyttat, och jag var helt säker på att Falköping var zon 4.Ligger inte Falköping i zon 3? Har för mig det. Bor ju inte kvar där. Tyvärr får man väl säga, det gick fasen att ha nästan vad som helst där.
Hur stor vill du ha? Här finns det som är 1-1,5.Är inte de rätt små?
De står på min önskelista, men placeringen är inte helt klar
Det beror helt på hur tät och bred. Har ju en hel del annat under rosorna idag. De är ju gott och väl två meter höga, men så högt behövs inte i framtiden tror jagHur stor vill du ha? Här finns det som är 1-1,5.
Det fanns många fina sorter där! Tack för tipset!Spontant så tänker jag rosentry. Fanns i min (på gränsen mellan zon 4 och 5) trädgård när jag flyttade in, och har blommat fantastiskt vackert varje år jag bott här. Den brukar få besök av många vildbin och ett gäng andra pollinerare, så helt klart är den insektsvänlig. Doftar trevligt men inte överväldigande, iaf inte för mig som är känslig för allt som luktar.
Hehe, man kan inte ha koll på allt och allaVisste inte att du hade flyttat, och jag var helt säker på att Falköping var zon 4.
Inte många rätt där inte
Någon typ av större hortensia kanske? Vipphortensia blir ju som en buske och blommar länge, och är vacker även på vintern om man låter klasarna sitta kvar.
Aha, du är betydligt mer odlare än en glad amatör som jag. Jag vill bara ha några plantor att plocka solmogna tomater från direkt in i munnen .Vi är självförsörjande på färska tomater och krossade tomater, tacosås och lite annat tomatbaserat, därav ambitionsnivån (och för att det är kul).