Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä nu ska jag inte plantera om, men frågar är snarare när eller om det ens behövs innan de flyttar ut. Vilket jag nämnde i det andra stycket.
Jösses! Min ambitionsnivå i år är att köpa tre-fyra plantor busktomat. Sort får ju bli den som finns på butiken...
Imponerande! Hoppas på att du vill recensera dem efter säsongen så man kan få lite tips.
Jag tänker när det är 110% säkert att det inte blir frost, troligen slutet av april eller början av maj.Jo jag läste det, men det är ju svårt att svara på när man inte vet när de kan flyttas ut.
Det finns alltid lite plats till nånstansVisa bifogad fil 87578
Att det ska finnas plats i växthus och trädgård är väl ett senare problem?
Ja vem behöver gräsmatta egentligen?Det finns alltid lite plats till nånstans
Robotgräsklipparen!Ja vem behöver gräsmatta egentligen?
Paprika kan nog börja vara i senaste laget, men kanske funkar i växthus.Kan man äta popcorngräs? Borde väl inte vara nån fara för tex en katt?
Verkar ju vara väldigt hög grobarhet så funderar på att prova så lite sånt.
Imorgon ska jag äntligen få ner mina fröer. Hoppas det inte är för sent (tomat, gurka, paprika, melon tex).
Kan man äta popcorngräs? Borde väl inte vara nån fara för tex en katt?
Verkar ju vara väldigt hög grobarhet så funderar på att prova så lite sånt.
Imorgon ska jag äntligen få ner mina fröer. Hoppas det inte är för sent (tomat, gurka, paprika, melon tex).
Paprika kan nog börja vara i senaste laget, men kanske funkar i växthus.
Det är en buxbom som verkar ha drabbats av tjältorka. Klipp ner busken till det gröna när tjälen släppt.Är lite fundersam om buskarna överlevt vintern. Väldigt gula i bladen men inuti ser den grön ut.
Vet inte va busken heter, ska man göra något mer med den? Den har fått vatten.
Vad säger bukes trädgårdsexperter? Visa bifogad fil 87617
Ah, den sitter i en kruka. Märkte att tjälen släppt på gräsmattan. Men vet inte om den släppt i krukan. Får kolla.Det är en buxbom som verkar ha drabbats av tjältorka. Klipp ner busken till det gröna när tjälen släppt.
Jag hade gjort likadant, men kanske försökt isolera krukan mer. Växter i kruka är alltid mer utsatta än växter planterade i marken.@Wille vet du hur buxbomen vill vinterförvaras när den är i en kruka? Kan varit så att vi gjort fel. Den ställdes in i ”kuvösen”/inglasat uterum under vintern. Sen vattnades den inget förrän nu när de skulle ställas ut.
Tanken är att se ska planteras om och bli centrerade i krukan. Förra året hade vi andra blommor i krukan, men kommer skippa det i år.
Visa bifogad fil 87625
Jag föreslog att vi skulle täcka över med någon duk men killen tyckte inte det skulle behövas. De ser lite trevligare ut efter friseringen (va ingen tjäle i krukan va ja kunde känna å då va ja långt ner å kände).Jag hade gjort likadant, men kanske försökt isolera krukan mer. Växter i kruka är alltid mer utsatta än växter planterade i marken.