Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ingenting emot att misshandla tomater, show me how!Ojdå @Sel! Jag har nog aldrig varit med om mer än 120 dagar från sådd till skörd på tomat, även på friland. så med ett skyddat söderläge funkar sådd i april. Brukar lätt skörda eftersläntrare i september på friland och i oktober i växthus med ev eftermognad inne. Tycker bara det är najs om vissa mognar sådär lagom till december. Året jag kallsådde fförsta gången fick jag sedan inte ner tomaterna i jorden förrän vid midsommar (pga flytt), men de levererade snällt ändå trots bara en omskolning innan.
Inser att jag typ skriver en handbok i att misshandla sina tomater… det verkar gå bra ändå som tur är. Men det är säkert bättre att göra på ditt sätt.
Aha! Där har vi det kanske; jag älskar tomaterna - de ger skörd oavsett vad jag gör. Du älskar chilisarna - de ger allt för dig.Jag har ingenting emot att misshandla tomater, show me how!
Har lite motsatta erfarenheter. Jag skördade mina sista chilisar i november förra året, medan tomaterna var kaputt i typ oktober.
Kanske vurmar jag liiiite mer för chilisarna, i och för sig.
detta har diskuterats i många trådarVisst funkar det med växtbelysning som är på 4000K om det är över 1000 lumen? vet att det snackats om att man egentligen ska ha 6500 K men sen har jag hört att 4000 är ok iaf om man ska dra upp frösådder?
Så här ser de ut som ser ut att må sämst av dom alla.Är antagligen lite nojjig och otålig på samma gång. Jordgubbarna har poppat upp, känns som det inte händer något.
La märke till att de ena såg lite vissna ut i en annan ”kruka”, försöker hålla jorden fuktig. Har dock ingen sprayflaska och är rädd om jag vattnar med vattenkannan så blir det för mycket vatten då det bara är en pip.
Försöker intala mig själv att så länge de inte sloknar så får jag ha tålamod.
Tycker alltid det är lite nervöst när jag kommer hem efter helgen ifall de överlevt.
Bilden nedan är på dom som ser ut att må bäst.
Visa bifogad fil 86048
Jag gjorde en bevattningsflaska av en gammal pet-flaska med skruvkork. Gjorde små hål med en spik och hammare i locket, tre blev lagom. Den är perfekt att vattna små sådder med. Sprayflaska tycker jag man får spraya hur mycket som helst för att det ska bli nåt.Är antagligen lite nojjig och otålig på samma gång. Jordgubbarna har poppat upp, känns som det inte händer något.
La märke till att de ena såg lite vissna ut i en annan ”kruka”, försöker hålla jorden fuktig. Har dock ingen sprayflaska och är rädd om jag vattnar med vattenkannan så blir det för mycket vatten då det bara är en pip.
Försöker intala mig själv att så länge de inte sloknar så får jag ha tålamod.
Tycker alltid det är lite nervöst när jag kommer hem efter helgen ifall de överlevt.
Bilden nedan är på dom som ser ut att må bäst.
Visa bifogad fil 86048
läste nånstans att det näst bästa är att blanda sand i vanlig planteringsjord.Hur mycket sämre är det att så i vanlig blomjord eller typ medelhavsjord, jag lyckas inte komma iväg till någon som säljer såjord
Ok lite akvariesand har jag nog någonstans att ta av. Testar det.läste nånstans att det näst bästa är att blanda sand i vanlig planteringsjord.
Jag har nog sått i den jord jag haft tillgänglig i många år, innan jag började följa trädgårdstråden på buke...
O ja!!Idag fick mina tagetes flytta till större krukor. Råkade bryta av två, visst måste det innebära att jag måste sätta minst tio till? Bara för att vara på säkra sidan liksom.
Idag fick mina tagetes flytta till större krukor. Råkade bryta av två, visst måste det innebära att jag måste sätta minst tio till? Bara för att vara på säkra sidan liksom.
Det vill jag ju inte riskera! Bäst jag petar ner några fröer på en gång!O ja!!
Det är en urgammal sed som man måste följa, annars riskerar man död och förintelse i hela odlingen