Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte tunnel för ca 5 år sedan jag tittade på grohus men fick tips om att jag kunde köpa samma tunnel direkt från producenten https://averto.lv/en/greenhouses-and-hotbed/polycarbonate-greenhouses/greenhouses-simple/ för ett billigare pris. Kom på ca 1,5 till 2 veckor och jag är väldigt nöjd med det. Mitt är 12 kvm och har hållit fint. Det står på en sockel av tjärat trä, för jag tänkte mig inte placeringen som så värst permanent. Men det har hållit fint. Monteringen var lite pysslig men det är väll lika för alla växthuset då konstruktionen på dom är lika.Tack. Jag tittar mest på tunnlarna de har, det är mer min prisklass om det ska bli av i år.
Julrosor.Har förflyttat mig till Skåne, här är gräsmattan full av krokus o snödroppar, men vad r det här?
Visa bifogad fil 85950
Det är väl inte försent att sätta dom nu?Grämer mig lite, lite över att jag glömde bort mina nyinköpta aubergine-frön, men äsch, de får väl vänta tills nästa år.
Aha! Dom är jätte söta. Tack!Julrosor.
Det är väl inte försent att sätta dom nu?
Jag har inte ens börjat med fröna
Ni är så bortskämda där nere i skåne, här sätts inget förrän i andra halvan av februari, annars blir det bara lankigt och eländigt. Kan ändå inte planteras ut i växthuset förrän en bit in i maj. mvh zon 3-4Aubergine har lång utvecklingstid, jag har tidigare sått det i samband med att jag sår chili och paprika. Jag skulle kunna så det nu förvisso, än är det ju inte försent. Men efter 1 mars hade jag inte satt varken paprika, chili, aubergine eller annat som har lång utvecklingstid.
Ni är så bortskämda där nere i skåne, här sätts inget förrän i andra halvan av februari, annars blir det bara lankigt och eländigt. Kan ändå inte planteras ut i växthuset förrän en bit in i maj. mvh zon 3-4
Ajdå missuppfattning, fick för mig att du höll till på varmare breddgrader.Skåne!? Nej vet du vad, vilket skällsord.
Kompletterar med att det är orientaliska julrosor, frösår sig och korsar sig mycket mer aktivt än den som enbart heter julros och blommar senare, dvs en bit in på "våren" medan den som bara heter julros blommar i december/januari.Har förflyttat mig till Skåne, här är gräsmattan full av krokus o snödroppar, men vad r det här?
Visa bifogad fil 85950
Ajdå missuppfattning, fick för mig att du höll till på varmare breddgrader.
Jag gillar inte att så för tidigt. Min erfarenhet är att utesådd är överlägsen i stadiga o-taniga plantor och att de hinner bra om de får gro när de själva vill, så du kan så nu i växthus om du vill, bara lägga uppepå en bädd och täcka med lite såjord och snö.När sår ni tomater som (när de blivit stora) kommer bo i växthus?
Jag har kallsått i varmbänk ett år och direkt i växthuset ett år. I varmbänken blev helt amazing! Det var volontärer som kom med jorden där det vuxit tomat året innan. Jag skördade så galet mycket tomat det året och skördade även av 10 kilo gröna tomater vid första frosten som fick eftermogna inne. De sista konserverade jag vid jul och de åts upp nu, två år senare.Är det någon som prövat att kallså tomater? Jag funderar på att göra det i år för att spara plats inne, men blir det något av kallsådda plantor?