Ja, de står i krukor.Hur står dom nu? Om dom står i krukor ute så klarar dom sig ändå. Jag täcker aldrig mina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de står i krukor.Hur står dom nu? Om dom står i krukor ute så klarar dom sig ändå. Jag täcker aldrig mina
Nja, jag ger inte upp än, vet ju inte hur länge det stått öppet heller. Termometern visade faktiskt att det inte varit mer än -0,2 inne i själva rummet. De få pelargoner jag hann titta på hade fortfarande gröna blad, och fikonet gröna knoppar. Men det är bara att vänta och se såklart.Det är nog kört för allt.
Håller tummarna, trodde de varit utsatta för -15.Nja, jag ger inte upp än, vet ju inte hur länge det stått öppet heller. Termometern visade faktiskt att det inte varit mer än -0,2 inne i själva rummet. De få pelargoner jag hann titta på hade fortfarande gröna blad, och fikonet gröna knoppar. Men det är bara att vänta och se såklart.
De närmast dörren kan ju varit det, svårt att veta. (Termometern sitter halvvägs in i rummet ungefär). Och då har nog inte jag heller haft mycket hoppHåller tummarna, trodde de varit utsatta för -15.
Grohus hade reaJag hade undvikit aluminiumprofil. Upplever att de växthus som har lättast för att slå ihop är just de av aluminium.
Grohus hade rea
Hade du ett från Grohus?
Visst var det ganska lätt att montera
Så nu har jag beställt
Detta fick det bli 20 kvm
http://grohus.se/produkt/vaxthus/stormsakra-stalvaxthus/jubileumspaket-variant-249-mur-20cm/
Kan det bli vår nu
Inte pulverlackat checkJa, Grohus. Bra växthus, usel kundservice. Vi slog upp vårt på en helg, om man räknar bort markförberedelserna.
Nu har du ju redan beställt men jag hade skippat pulverlackat, om du valt det. Samt sett till att alla skruvar, muttrar etc är rostfria (när vi beställde vårt var det ett tillval som vi missade). Rekommenderar starkt automatisk fönsteröppnare och en extra dörr. Behöver du komplettera din beställning, se till att maila så att du har allt skriftligt. Ring inte.
Inte pulverlackat check
Automatiska fönsteröppnare check
Eftersom det var paketpris rea ingen extra dörr men hur svårt kan det va
Det stod inget om rostfria skruvar eller hängrännor för den delen men det löser sig
Nu har jag velat hit och dit om växthusköp i snart ett år så nu slog jag till
Det står så här på deras sida så det får de väl leva upp till då
Vi säljer tusentals växthus varje år och strävar efter att ha en så bra kundservice och så många nöjda kunder som vi bara kan. Vilket har återspeglat sig på våra undersökningar där vi får högst betyg av alla växthusleverantörer i hela Sverige.
Vilken är eran favoritchili? Tomater och paprikor har jag hunnit skaffa favoriter av, men chili har jag bara odlat i två år och hittills provat lite olika. Jag vill inte ha någon jättestark sort, utan någon mildare variant.
Stadigt låter braDet blir säkert toppen! Växthusen är stadiga och rejäla som sjutton.
Stadigt låter bra
Nu ringde de från Grohus och bad så hemskt mycket om ursäkt men det saknades visst en del och kunde jag tänka mig leverans i mars?
Jag hade väl inte direkt tänkt att montera det förrän tidigast mars ändå måste först helst hitta någon som kan gräva och sen göra en grund lägga marksten och dra ut el
Ja mura också och det måste väl vara dräglig temperatur för det så innan mars blir nog inte grunden klar ändå...och mura, antar jag? Det tar ju sin tid, så det kanske inte är någon brådska med växthuset just nu.
I det läget är jag Min tunnel DOG och jag har inga möjligheter att skaffa en ny i år.Det beror möjligen på vilka parametrar som ingår i smidigare, men generellt: nej. Ju större växthus, desto bättre luftväxling, desto bättre möjligheter att reglera temperatur. Två mindre gör att du har två ställen att vattna och att du dessutom lär behöva vattna och skugga ännu mer totalt sett pga värmen. Dvs i mitt tycke är större alltid = bättre när det kommer till växthus.
Edit: men två mindre (eller ett litet) växthus är ändå väldigt mycket bättre än inget alls! Också i mitt tycke. Jag har bara haft mitt i tre år, och nu hade jag lagt mig i fosterställning och gråtit och slagit med händerna i marken om jag skulle tvingas gå tillbaka till tiden utan växthus.
Tänkte precis svara med just den sorten! Snygg växt (riktigt träd) och så snygga frukter. Blev också gott i grytor.Min snyggaste som jag också tycker är bra och inte alltför stark är Jamaican Bell, ser ut som fullt med röda julklockor när de mognar.
Jag gillar spaghettichili, den är kul att odla för att den ser så knäpp ut och den är enkel att handskas med. Lätt att torka, lätt att frysa, lätt att laga mat med eftersom man enkelt klipper den i lagom bitar. Inte så stark men med god chilismak.Vilken är eran favoritchili? Tomater och paprikor har jag hunnit skaffa favoriter av, men chili har jag bara odlat i två år och hittills provat lite olika. Jag vill inte ha någon jättestark sort, utan någon mildare variant.