Tycker väldigt om perioden nu, med planer och att gå och längta till varmare väder och längre dagar
som vanligt så har jag en lång lista och vi kommer säkert inte hinna med ens 1/3, men vad gör det, vi har ju roligt på vägen
Just nu håller jag på och planlägger rabatter, vi har allt för mkt gräsmatta runt sommarstugan
funderar på en dahlia & sommarblomst rabatt, en med bara sommarblommor, en med ätbara blommor och en med eterneller och prydnads gräs. Planen är att direktså det mesta.
Sen på listan har vi;
- Pergola, med vindruvor längs ena långsidan
- Ta bort en del av ett stort trädäck, stenlägga den nya biten uteplats och försöka mura upp en grill lr eldstad
- bygga ett litet växthus av gamla fönster
- få på plats 1-2 nya pallkragar med smultron och jordgubbar iaf och kanske sallat, tänkte våra små kunde ha varsin kanske.
- en rabatt med blåbärsbuskar
- göra färdigt vår ställning till hängmattan
Har någon bra tips på hur en bygger ett litet växthus? Jag ser för mig en murad grund, stomme av trä (vad det nu kallas) också fäster man fönster i stommen. Är lite orolig för säkerheten med, kombo barn och gamla fönster, kan man förbättra säkerheten på fönsterna på något sätt? Det kommer stå nära en husvägg, egentligen precis intill, är det dumt?