Trädgårds- och odlingstråden 2025

Jag har flyttat mig ner till skånehuset, sått dill o persilja, köpt en ny dragon då en dött här o ev 2 st hemma. Tomatplantorna fick följa med ner för att bäras in o ut,jäkla släpande fram o tillbaka!
Sen håller jag på med gräskanten innaför den fina stenläggningen men ryggen gillar inte sådant jobb så liten bit i taget.
Hoppas grusbilen kommer på måndag så blir det jättefint och jag slipper leriga tassar när det har regnat.

Jag har varit på Nolia trädgård och känner mig just nu övermätt på allt vad odling heter 😵‍💫 Det var så mycket folk och kommers. Men det var ju skönt att faktiskt bli nöjd med omfånget på sin egen odling - och även att känna att jag ligger rätt bra i fas, sättpotatis hade jag kunnat köpa på mässan t.ex. men det har jag ju redan. Även småplantor och sånt - det jag vill odla är på god väg upp från frö.

Och: lyckades att inte börja med dahlior nu heller 😆😅

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
871
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
754
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
741
Senast: tanten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång... 98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
77 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka