Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är några alternativ att kolla in:

Nordfrö
Gourmetgarage
Lindbloms frö
Fröbanken
Frökungen
Runåbergs
Impecta
Klostra
Kinnekulle frö
Sneckenström
Örtagårdens plantskola
Tradera

Odla.nu och Wexthuset har blandat sortiment, mycket Nelson Garden men en del annat också.

Sånna här listor borde läggas i spoiler... :p gourmetgarage hade ju massa spännande ätbart 👌 mvh fattig på pengar men rik på frön :angel:
 
Det känns alltid liksom lite mindre ensamt att få hjälpa några fler olycksbröder och -systrar in i det gemensamma fördärvet/förvärvet. :angel:

Buying-More-Seeds.webp
 
Satte rudbeckia, tagetes och physalis. Mycket av varje, men än vad jag själv behöver. Tänkte att syrran kan behöva lite också.

Tror att planen för i år blir att anlägga en fjärilsrabatt. Det största problemet är var jag ska ha den. Hmm. Och vad jag ska ha i den, det finns ju så mycket fint!
 
Satte rudbeckia, tagetes och physalis. Mycket av varje, men än vad jag själv behöver. Tänkte att syrran kan behöva lite också.

Tror att planen för i år blir att anlägga en fjärilsrabatt. Det största problemet är var jag ska ha den. Hmm. Och vad jag ska ha i den, det finns ju så mycket fint!

Jag rekommenderar min största fjärilsmagnet trädgårdskantlök, som en låg allium men blommar senare, blommar också länge. Fjärilarna är helt galna i den, trots att det står en stor fjärilsbuske precis bredvid som också blommar ungefär samtidigt så är kantlöken den som lockar mest. Ska själv hålla utkik efter fler exemplar av den, jag tänkte att den kanske sprider sig men det går lite långsamt. Den var årets perenn 2021 så borde finnas att hitta lite varstans tycker jag.
 
Jag rekommenderar min största fjärilsmagnet trädgårdskantlök, som en låg allium men blommar senare, blommar också länge. Fjärilarna är helt galna i den, trots att det står en stor fjärilsbuske precis bredvid som också blommar ungefär samtidigt så är kantlöken den som lockar mest. Ska själv hålla utkik efter fler exemplar av den, jag tänkte att den kanske sprider sig men det går lite långsamt. Den var årets perenn 2021 så borde finnas att hitta lite varstans tycker jag.
Åh, vilket bra tips! Såg precis fröer i Örtasällskapets frölista.

Där ska en definitivt INTE bli medlem om det känns jobbigt med massa fantastiska vanliga och ovanliga fröer för 15 kr/generöööös portion.
 
Jag rekommenderar min största fjärilsmagnet trädgårdskantlök, som en låg allium men blommar senare, blommar också länge. Fjärilarna är helt galna i den, trots att det står en stor fjärilsbuske precis bredvid som också blommar ungefär samtidigt så är kantlöken den som lockar mest. Ska själv hålla utkik efter fler exemplar av den, jag tänkte att den kanske sprider sig men det går lite långsamt. Den var årets perenn 2021 så borde finnas att hitta lite varstans tycker jag.
Tack! Kollade på såna förra året men fegade ur pga ingen rabatt. Det har jag fortfarande inte, visserligen, men nu är det på gång
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
757
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
701
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp