Äsch, det gör inget. Nu ligger de ju bara och tar plats. Kan jag ha det fint en säsong är det värt det.Om de är av tegel är risken stor att de spricker på vintern. De är inte gjorda för att grävas ner.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsch, det gör inget. Nu ligger de ju bara och tar plats. Kan jag ha det fint en säsong är det värt det.Om de är av tegel är risken stor att de spricker på vintern. De är inte gjorda för att grävas ner.
Här är några alternativ att kolla in:
Nordfrö
Gourmetgarage
Lindbloms frö
Fröbanken
Frökungen
Runåbergs
Impecta
Klostra
Kinnekulle frö
Sneckenström
Örtagårdens plantskola
Tradera
Odla.nu och Wexthuset har blandat sortiment, mycket Nelson Garden men en del annat också.
Håller med!Sånna här listor borde läggas i spoiler... gourmetgarage hade ju massa spännande ätbart mvh fattig på pengar men rik på frön
Jag köpte ett växthus till för att få rum med alla fröer som ska odlas
Exakt !!Man kan aldrig ha för många växthus!
Satte rudbeckia, tagetes och physalis. Mycket av varje, men än vad jag själv behöver. Tänkte att syrran kan behöva lite också.
Tror att planen för i år blir att anlägga en fjärilsrabatt. Det största problemet är var jag ska ha den. Hmm. Och vad jag ska ha i den, det finns ju så mycket fint!
Åh, vilket bra tips! Såg precis fröer i Örtasällskapets frölista.Jag rekommenderar min största fjärilsmagnet trädgårdskantlök, som en låg allium men blommar senare, blommar också länge. Fjärilarna är helt galna i den, trots att det står en stor fjärilsbuske precis bredvid som också blommar ungefär samtidigt så är kantlöken den som lockar mest. Ska själv hålla utkik efter fler exemplar av den, jag tänkte att den kanske sprider sig men det går lite långsamt. Den var årets perenn 2021 så borde finnas att hitta lite varstans tycker jag.
Åh, vilket bra tips! Såg precis fröer i Örtasällskapets frölista.
Där ska en definitivt INTE bli medlem om det känns jobbigt med massa fantastiska vanliga och ovanliga fröer för 15 kr/generöööös portion.
Det är tack vare dem jag håller på och frösår mullbär.Tjoho! Ännu en nyupptäckt sida till samlingen....
Tack! Kollade på såna förra året men fegade ur pga ingen rabatt. Det har jag fortfarande inte, visserligen, men nu är det på gångJag rekommenderar min största fjärilsmagnet trädgårdskantlök, som en låg allium men blommar senare, blommar också länge. Fjärilarna är helt galna i den, trots att det står en stor fjärilsbuske precis bredvid som också blommar ungefär samtidigt så är kantlöken den som lockar mest. Ska själv hålla utkik efter fler exemplar av den, jag tänkte att den kanske sprider sig men det går lite långsamt. Den var årets perenn 2021 så borde finnas att hitta lite varstans tycker jag.
Jag har också frösått mullbär I år faktiskt, men hittade mina på Impecta (ihop med lite andra konstiga saker, som grönsaken kardon t ex).Det är tack vare dem jag håller på och frösår mullbär.