Jag har planerat om 28(!) kronärtskockor! Samtliga från en fröpåse.
Massor med chili och paprika, fänkålen ger mig mardrömmar, hur ska jag klara att omplantera alla dem?!
Rotsellerin gror faktiskt, men jag har fortfarande inte satt en enda tomat. Det får bli i morgon, av alla mina 17 sorter ...
Längtar efter mitt tunnelväxthus.
Massor med luktärt på gång, hemskt nog tog det slut på lämpliga odlingsbehållare så i en del krukor och toarullar har jag knölat ner mängder och alla är på väg upp!
Sticklingar omplanterade, växer som ogräs.
Köpt salvia på Lidl, 18 st som kräver mer utrymme.
Alla mina odlingslådor ute som förgroddes? Det fungerar ... som tur är åkte jag och köpte virke i söndags, jag räknade snabbt ut att det var billigare att snickra ihop lådor själv än att köpa pallkragar + jag ska ju riva mitt gamla växthus så kanalplasten får bli mall och täckskiva på lådorna.
Morgondagen ska nog ägnas åt lite snickrande, cirkelsåg och skruvdragare så borde jag våga ställa ut lite sådder under täckduk och isolering mot ev markkyla, allt för att lätta på trycket inne.
Ehum, vad mer? Jag har bestämt mig, ingen mässa för mig på torsdag.
Jag ska röja hemma, sätta så mycket fröer som det bara går, snickra stöd till resten av vinbärsbuskarna, se om jag kan börja med nya bäddar och lägga ut gammalt ensilage över en massa ogräs och annan skit. Som tur är jobbar jag sedan så jag kommer inte hinna gå på någon mässa, men förhoppningsvis bli lite mer organiserad hemma såväl inomhus som utomhus.