Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kolla på fröpåsarna. För mig är det överkurs att veta på stående fot hur allt det där ska behandlas, särskilt när en del växter inte ens har svenska namn jag är bekant med.Djup suck! Varför gav jag mig in på detta ? Jag måste gilla att plåga mig själ.
Bena ut dom åt mig,snälla
Clematis
något jävla gräs med lila svansar på
någon form av "vallblommor"
Morning glory
vildbloms mix
nejlikor små
moldavica dragonhead
Hollyhook (Alcea rosea)
och några som jag inte vet vad dom heter på svenska men dom liknar dahlior
youth-and-old-age
Lavendeln står i 2 hastmats hinkar i uthuset på kylning,hur länge ska dom stå där? kan jag ställa dom i kuvösen sen eller ska dom in först innan dom ska ut?
LovarGlöm inte berätta för oss
Tror alla dessa kan sås på friland. Problemet är att så fort jag tar bort presenningen så invaderas slänten av ogräs. Jag vill att blommorna har lite storlek så de lättare kan göra sitt jobb och hålla ogräset borta.Meeeeeeeeeeeeeen, ställ inte till det för mig nu
Ska inte blommor sås på friland,eller måste jag så dom också nu?
Dahlia kan man göra både och med men om man vill ha så lång blomning som möjligt är det bra att sätta den inne först.Glömde lökarna och dom blå pion fröna
Gladiolus,dahlia,
Fröerna kom idag så i helgen ska jag försöka så 70 violkungsljus, 70 lammöron, 35 jätteprästkragar och 30 rudbeckia
Har inte vågat tala om för mannen hur mycket det är som ska sås än
Var på Lidl idag och de hade 4-pack med kallväxthus i plast. Tror det var 24 platser i varje. 59kr så jag köpte ett packe och ska utvärdera i morgon. Är de bra lär jag behöva köpa fler..
Jag sår tomater, chili och paprika i helgen.
Räknar med att det är precis i lagom tid. Jag har med avsikt väntat för att inte få för långt gångna plantor innan det är dags att få ut dem.
Du och jag! Har haft en helt galen jobbvecka, förra veckan var också hemsk. Det är ju egentligen aldrig paus men innan var det iaf hanterbart. Vi skulle ha flyttat in vid jul men bor fortfarande hos mina föräldrar. Känns som att jag bara väntar. På att få sova. På att få ta helg. På att flytta in. Allt är på hold.
Men det ljusar sig. Inflytt närmar sig. Och jag spenderar sååå ohälsosamt mycket tid drömmandes till min lummig, gröna trädgård... Sitta i skuggan av vårdträdet och lyssna på flugsnapparens sång. Surret från syrenen! Och torparliljorna som lyser upp i skuggan.
/trädgårdsromantikern
När badrummet är klart. På tisdag monteras vattentanken och därefter kan pannan monteras och värmesystemet dra igång. Då kan vi lägga klart golvet i tvättstugan, hälften är lagt nu. I badrum kvarstår tätskikt, kakel, klinker och installera inredningen. Så... Turligt nog kan jag ju gå dit när jag vill och njuta men det gnager alltid i en att man borde renovera när man gör något annat. Nu har det dock gått så långt tid att jag måste få göra annat ibland på kvällar och helger, blir ju tokig annars. Och hästen måste ju få sitt också.Jag förstår precis den där känslan av att allt står på paus och att inte riktigt kunna styra över situationen. Det är mentalt slitsamt! Att dagdrömma om trädgården tror jag är nyttigt. Man behöver hopp och bra mentala bilder för att orka. Hoppas att du snart får sitta i din trädgård och lyssna på fågelsången och surret i syrénerna!
När flyttar ni in?
Jag behövde fyra lastpallar så jag åkte till Rusta och köpte sex.
Gladiolus. Jätteljust men svalt när dom väl krupit ut ur löken. Annars blir dom lååååånga och ramlar garanterat omkull när dom blommar.Glömde lökarna och dom blå pion fröna
Gladiolus,dahlia,