Jag har inte glömt denna tråd, trädgården står dock bara lite still just nu. Plantorna i köket har äntligen startat igång igen, det såg ut ett tag som om allt skulle dö. Men nej, även tomatplantorna som jag planterade om förtidigt har kommit tillbaka och satt fart.
Men , mina älskade hortensior som var ett evigt projekt hela året har börjat få nya blad. Dom lever
- Lång historia kort ; Vi impulsköpte hortensior i slutet av våren som jag planterade om i höga krukor. Hortensiorna sa tack men nej tack så jag kämpade mot deras frustration i dessa höga krukor samt mot järnnätterna som gav en del frostskador på bladen. Mitten av sommaren ungefär började den sätta nya blad och började bli fin, men det visade sig bli ett fågelbo i taket strax över hortensiorna som inte uppskattade att få fågelbajs på sig dagligen. Duschade av den nästan varje dag då jag vägrade flytta krukan. Mot slutet av sommaren så var hela krukan full med en enorm hortensia, och den började sätta knopp för blommor. Höstens frost tog blommorna och då fick krukorna flytta till maskinhallen där de stått ombonat i förhoppning att klara sig. Igår tittade jag till dom, och flyttade dom till ett ställe där solen kommer åt om vi öppnar porten. Efter järnnätterna får de flytta ut i år, fram till dess får de bo i maskinhallen