Attans, då blir det till att så idag och hålla tummarna. Chili är det jag ska så.Just rotselleri, chili, paprika och kronärtskocka är det i senaste laget att så, inte säkert att det hinner bli bli något av det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Attans, då blir det till att så idag och hålla tummarna. Chili är det jag ska så.Just rotselleri, chili, paprika och kronärtskocka är det i senaste laget att så, inte säkert att det hinner bli bli något av det.
Hälsningar från nordvästra Skåne, 10 mars anno 2017:
Och från spenaten och rädisorna och sallaten och majrovorna i varmbänken:
Då ska jag inte tipsa om att GG säljer miniväxthus billigt nu.Dumma den som tipsade om billiga fröer på Lidl! Det blev fem påsar sallad och kryddor. onödigt!
Då ska jag inte tipsa om att GG säljer miniväxthus billigt nu.
Nyss hemkommen med tre som ska planteras idag.
Ok, då får det bli Rusta i helgen!Såg dessutom att rusta har rea på pallkragar... 79.90 för den stora
Jag är verkligen helt färdig efter en extremt hektisk jobbstart på året och oro inför lägenhetsförsäljningen. Några kakelplattor i badrummet behövde åtgärdas innan vi kunde sälja lägenheten och eftersom det var ett garantiärende så var vi tvungna att invänta garantibesiktning och åtgärder. Det var inget som vi ens fick åtgärda själva, så vi har väntat, väntat och väntat och blivit mer och mer stressade. Oron för att det inte skulle åtgärdas förrän efter påsk har varit obeskrivlig. Nu har jag betat av det mesta på jobbfronten och lägenheten kommer att vara klar för försäljning v. 12 - vilket är sent men inom ramarna för att det ska funka. Pust!
För att rädda mig från psykisk kollaps så har jag på lediga stunder visualiserat mig i min blivande trädgård iförd jeans, t-shirt, foppatofflor och stråhatt med ett glas vin i den ena handen och en handluckrare med träskaft i den andra. Givetvis i strålande solsken, omgärdad av blommor och med en glittrande Mälaren i bakgrunden. Så, nu får det gärna bli 5 juni!
Fan, sådde ju chili o paprika idag...Just rotselleri, chili, paprika och kronärtskocka är det i senaste laget att så, inte säkert att det hinner bli bli något av det.
Jag sår tomater, chili och paprika i helgen.Fan, sådde ju chili o paprika idag...
Glöm inte berätta för ossFröerna kom idag så i helgen ska jag försöka så 70 violkungsljus, 70 lammöron, 35 jätteprästkragar och 30 rudbeckia
Har inte vågat tala om för mannen hur mycket det är som ska sås än
Var på Lidl idag och de hade 4-pack med kallväxthus i plast. Tror det var 24 platser i varje. 59kr så jag köpte ett packe och ska utvärdera i morgon. Är de bra lär jag behöva köpa fler..
Meeeeeeeeeeeeeen, ställ inte till det för mig nuFröerna kom idag så i helgen ska jag försöka så 70 violkungsljus, 70 lammöron, 35 jätteprästkragar och 30 rudbeckia
Har inte vågat tala om för mannen hur mycket det är som ska sås än
Var på Lidl idag och de hade 4-pack med kallväxthus i plast. Tror det var 24 platser i varje. 59kr så jag köpte ett packe och ska utvärdera i morgon. Är de bra lär jag behöva köpa fler..
Det beror helt på vad du ska så. Olika blommor har olika krav. Det bästa är att läsa på fröpåsen hur just de fröna vill bli hanterade. En del har lång utvecklingstid och måste sås tidigt om det ska hinna bli något, t.ex. pelargon, klockranka och blomstertobak. Andra utvecklas däremot kvickt och kan sås på friland, t.ex. ringblomma, krasse och blåklint.Meeeeeeeeeeeeeen, ställ inte till det för mig nu
Ska inte blommor sås på friland,eller måste jag så dom också nu?
Djup suck! Varför gav jag mig in på detta ? Jag måste gilla att plåga mig själ.Det beror helt på vad du ska så. Olika blommor har olika krav. Det bästa är att läsa på fröpåsen hur just de fröna vill bli hanterade. En del har lång utvecklingstid och måste sås tidigt om det ska hinna bli något, t.ex. pelargon, klockranka och blomstertobak. Andra utvecklas däremot kvickt och kan sås på friland, t.ex. ringblomma, krasse och blåklint.
Sen finns de dem som kan sås på friland men som det ändå är en fördel att förodla eftersom de blommar lite väl sent annars.