Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag gick igenom mina fröpåsar hittade jag två rester utan etikett... Vad är det? Det luktar lite dill om dem.
Jag har några sådana ocksåSeed surprise? Ladies & gentlemen, place your bets!
OMG så lömsktJag köpte sista fröerna förra veckan.
Men idag kom det ett par välartade ungdomar och plingade på och sålde frön till en utbytesresa till England.
Det var ett slag under bältet tycker jag
Usch vad jag köpte mycket.
Åh, vad jag är avundsjuk!Dagens succé: varmbänken är nu uppe i en temperatur på 53 grader, efter att ha legat på 42 i morse! Man blir helt besatt av detta fantastiska experiment, jag springer och kollar minst tre gånger om dagen. Hoppas kunna så till helgen!
Jag skulle ju kunna....
Just nu har jag dessvärre bara en mikroskopisk radhusplätt, som är rätt full med odlingar, gungställning och allehanda leksaker.Så har jag tänkt kanske tio år innan jag kom till skott - och nu fattar jag inte varför jag inte prövat förut. Just do it! Skitkul i alla bemärkelser.
Tomater är mörkergroende, dvs fröna ska vara nermyllade. Belysningen gör alltså ingen nytta förrän de har kommit upp. Jag ställer mina inne på vår gästtoa som är under 1 kvadrat - och så drar jag upp elementet så det blir 26-28 grader därinne tills tomaterna grott. Så fort de kommit upp flyttar jag ut dem på glasverandan där det är 16 grader och ljust istället.Ny idiot fråga.
Växt belysningen, ska man sätta på den direkt efter sådd eller vänta tills något grönt kommer upp (tomater) ?
Just nu har jag dessvärre bara en mikroskopisk radhusplätt, som är rätt full med odlingar, gungställning och allehanda leksaker.
När jag väl köper ett eget hus kommer jag att flippa ur totalt tror jag.
Just nu är drömmen att hitta ett äldre charmigt hus och bygga ett växthus runt det