Scata
Trådstartare
Jag kan samla och skicka, vill du ha hela bollar och skaka själv?Jag sådde White Lisbon.
Du har inte lust att samla lite frön av dina..... Verkar vara en bättre sort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan samla och skicka, vill du ha hela bollar och skaka själv?Jag sådde White Lisbon.
Du har inte lust att samla lite frön av dina..... Verkar vara en bättre sort.
Oj...
Såhär ser mina salladslökar ut. I fet jord. Det är alltså de små spröten som ser ut som gräs. Bilden tagen nyss. De såddes i maj.
Den stora till höger är luftlök.
PM kommer!Jag kan samla och skicka, vill du ha hela bollar och skaka själv?
Min luftlöks lökar är inte riktigt så där stora än, men den blommar för fullt och har många smålökar. När jag ska skörda, bryter jag bara loss de små lökarna då? Och vad sparar jag tills nästa år? Kan samma planta stå kvar och komma igen, eller måste jag sätta nya smålökar? Hjälp please!!Och såhär ser luftlökens smålökar ut i år. De är ovanligt frodiga.
Allt beror på vad du ska ha från den. Blommar gör den bara en liten kort stund. Det blir topplökar rätt omedelbart.Min luftlöks lökar är inte riktigt så där stora än, men den blommar för fullt och har många smålökar. När jag ska skörda, bryter jag bara loss de små lökarna då? Och vad sparar jag tills nästa år? Kan samma planta stå kvar och komma igen, eller måste jag sätta nya smålökar? Hjälp please!!
Klematis summer snow trivs i skugga. Den blommar med små, vita blommor i juli som doftar något. Den blir mellan 3-6 m hög. Klipps ner på vårvintern till ca 1 meter.Behöver tips på klätterväxter som trivs i skugga! Har en spaljé på husväggen som behöver invånare. Men det är ett skuggigt läge, tror inte det är som mer än en liten stund på förmiddagen.
Vad, förutom murgröna, kan jag ha där? Gärna något som blommar.
Mina är bara kart ännu men de röda plockar hönsen för fullt nu det som de når. Ser roligt ut när de hoppar jämfota efter bären, de första 50 cm av busken är helt ren på bär.Plockade sista vinbärsbusken idag. En hel del hade ramlat till marken men 2 liter blir det som ska bli saft.
Antar att du bor o en annan zon? Jag bor i 0-1Mina är bara kart ännu men de röda plockar hönsen för fullt nu det som de når. Ser roligt ut när de hoppar jämfota efter bären, de första 50 cm av busken är helt ren på bär.
Ja, jag bor i zon 2 - 3 så nån dag till innan de är mogna för att plockas.Antar att du bor o en annan zon? Jag bor i 0-1
Förra året var första gången jag kunde plocka och då räckte det till en liten burk gelé. Nu blev det 5 liter gelé och sen saften då
Åh, den försöker jag odla, men den vill sig inte alls. Ska flytta den från där den står nu till hemmatomten och se om det går bättre här.Jag har hittat en ros jag vill ha. Mozart. Kusinen hade en vid sitt skjul. Jättevacker.
http://3.bp.blogspot.com/-VDv6Y-QXK6w/VWZBntgJWDI/AAAAAAAASqk/dRYf6VEfrws/s1600/%60Mozart%C2%B4-%282%29.jpg
Kusinen hade fått den av sin svärmor som trots gröna fingrar inte fått den att blir fin. Men nergrävd mot ett gammalt skjul utan någon skötsel var den nu nästan två meter hög och blommade som besatt.Åh, den försöker jag odla, men den vill sig inte alls. Ska flytta den från där den står nu till hemmatomten och se om det går bättre här.
Och jag som bor på gränsen 4-5 har inte ett enda moget bär på buskarna, men med nån/några veckor till sån blir här både saft och gelékok på röda och svarta vinbärJa, jag bor i zon 2 - 3 så nån dag till innan de är mogna för att plockas.