Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina chilisar växer också som ogräs. Jag har över 140 frukter på gång på ena plantan trots att den bara är 40 cm hög.
Mina frösådda blev inte omskolade och utplanerade när jag borde gjort det men de har fullt med blommor nu och det ska bli spännande att se vad det blir av dem. Jag har verkligen noll koll nu på vad det är som växer var, sorterna alltså, inte arterna. :grin:

Min fänkål växer som bara den men jag tror det blir mest stjälk och mindre knöl, har för mig att jag läste nånstans att det beror på vattningen? :confused:

De små odlingarna går framåt och jag hoppas på en varm augusti
frhbydaecdsqhw.jpg

vtetvcbukisvrsj.jpg

tfotgsasphigjg.jpg

Har nog också kommit fram till var jag ska placera trädgårdslandet där jag ska ha potatis, diverse lök, morötter, spenat, rödbetor och sånt nästa år :)

Kräver dock en del traktorjobb, så jag ska snacka med en av grannarna som redan presenterat sig och meddelat att om jag behöver några såna jobb gjorda är det bara att höra av sig :D

Min chili står fortfarande i små krukor ej omplanterade, har stått ute i skugga bortglömda någon vecka men vattnade ibland. Nu står de ute bortglömda i solen och tänker ge en del frukt. En frukt var redan röd. :p

Mina chilisar växer också som ogräs. Jag har över 140 frukter på gång på ena plantan trots att den bara är 40 cm hög.
:arghh: :arghh: :arghh: :arghh:

Har ett tjog plantor. De står i tunnel, varmt och i fet jord. Har vuxit i ultrarapid. IDAG hittade jag den första och enda blomman på den ena sorten. :banghead:

Gurkor, pumpor och squash växer hejdlöst och har massor av knoppar. Har ätit av squashen flera gånger.

Musselsquashen har bara hanknoppar men är stor och väldigt frodig. ska låta bli att vattna den ett tag för att se om den får panik och börjar göra honblommor....:D

Imorse hittade jag detta superäckliga på vår gräsmatta. Då var äggen fortfarande oranga, under dagen har de färgats grå. Kom superplötsligt och det är ett gansak stort befall, flera fläckar över ett större område.

VAD är det och vad ska jag göra?!

20170721_165215.jpg

Vattnet har sinat :cry: Problemet är naturligtvis mycket större än att mina små odlingar kommer dö torkdöden, men jag blir ändå ledsen för det.

Har du behållare så du kan samla regnvatten? Hur gör ni med hushållsvatten? Använder man lite av ett snällt diskmedel går det att vattna med gråvatten.

Tack för engagemang! Dricksvatten hämtar vi redan i dunk, och jag har två regnvattentunnor. Ska ordna någon till, och ska försöka börja spara diskvattnet, det har jag inte tänkt på. Jag täckte över odlingarna med fiberväv för att spara fukten bättre.

Bara för det börjar det strilregna just nu. Inget det står om i väderleksrapporten, och det blir inga mängder. Precis som det varit den här sommaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka