Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag passerade precis Bollnäs på hemvägen från Vemdalen och tog givetvis ett stopp på Lilla K och Mobackes! Jag hade tänkt kolla efter Mme Boll, men de hade bara en kvar som dessutom såg lite trist ut. Istället fick jag med mig två fina Mme Plantier med massor av knoppar!

Lite bilder nu när jag fått igång nya datorn
hFbQi1m.jpg

Och ja den är lika stor som den ser ut :love:
ozvJzII.jpg

Lidl rosen från förra året
1gmQv1R.jpg

Jag har 4 sådana här,över 1,75m,vad är det?
uRDmhB5.jpg

Har ingen aning om hur man vänder bilden.

Jag kom precis hem och upptäckte att en klematisakleja håller på att ätas upp helt och hållet av en pytteliten grön larv med svart huvud. :cry: Vad är det och vad gör jag?

Äntligen sommarmalva :love:
img-20170723-171920.jpg

Nu blommor rosorna White New Dawn och pink the fairy tillsammans med klematisen Romantica. Solrosorna kämpar på med sina stora knoppar. Blomstertobaken verkade bara vilja sätta blad men nu kommer det äntligen lite knoppar! :)

Går och kikar på kronärtskockorna hela tiden men inga knoppar i sikte... Men min gula squash börjar sätta blommor och tomaterna på friland har massor med blommor. Hoppas det hinner bli tomater med. :) Gör i princip inget i trädgården nu, rycker enstaka ogräs och har klippt lite med sekatören. Går mest och tittar, njuter och väntar. Har väl slutligen insett att det inte är en sommar för stordåd, utan tid att bara vara och ägna sig åt andra saker.

Trädgårdsföreningar brukar ha växtmarknader. Hur är det i din bygd?

Här hos oss är det rejäla tillställningar. Man kan för nästan inga pengar alls köpa jätteroliga plantor.
Ska vara en trädgårdsmarknad om några veckor men prognosen är att det kostar skjortan att vara med som säljare. De är nog inte färdiga att sälja till dess heller. Pelargoner är enklare att kränga då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka