Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sånt är så jäkla tråkigt. Särskilt när man inte vet varför det händer så man kan ändra felet.Mina växter har börjat dö för mig
Inte alla, men en hel del. Och jag vet inte varför. Får väl börja om....
Så brukar mina göra ,men i år lever förvånande nog allt ,än så länge............Mina växter har börjat dö för mig
Inte alla, men en hel del. Och jag vet inte varför. Får väl börja om....
Ja?Är det dumt att plantera vintersquash om hela trädgården kommer grävas upp typ i september?
JahappJa?
Satsa hellre på squash i olika varianter. De är klara tidigare.
Önskningar får man haJahapp
Är det ok om jag hade önskat mig ett annat svar?
Får nöja mig med sommarsquashen helt enkelt. Pumpa blir det inte heller.
Jag tror tyvärr inte våra grannar skulle gå med på det. Nåja vad offrar man inte för att få det hus och den trädgård man vill ha?Önskningar får man ha
Men verkligheten är en faktor man oftast får räkna in....
Som tröst kan jag väl tipsa om att det finns en väldans massa olika squash att odla
Eller så utökar man ut på grannens mark och odlar vintersquashen och pumpan där
Ja och nejJag blir lite nyfiken på luftlöken jag med :-) Äter man den som vanlig lök?
Jag tror tyvärr inte våra grannar skulle gå med på det. Nåja vad offrar man inte för att få det hus och den trädgård man vill ha?
Kan faktiskt vara vit scilla? Jag har en drös med sådana.Jag är med er fortfarande även om jag inte skrivit på ett tag. Surar lite då det är för blött i trädgården för att göra något vettigt. Avis på er i Skåne som ligger veckor före. Mina krokusar har delvis blommat över men irisarna är fantastiska och tulpanerna har kommit upp. Dessutom har jag en vårblomma jag inte vet vad det är men den är så söt. Ser ut som en vit scilla, eller inte riktigt men ditåt. Någon kanske vet vad det är. Ska försöka ta bild på den så blir det lite lättare att gissa.
Ska jag skicka ett par, tre stycken?Jag blir lite nyfiken på luftlöken jag med :-) Äter man den som vanlig lök?
Insåg idag en sanning jag borde begripit tidigare
När jag flyttade hit -12 var jag sorgsen över att det inte fanns några vårlökar vid detta gamla hus. Med tiden har det dykt upp rätt rejält med en lågförädlad vårstjärna och mängder scilla.
Tittade i veckan vid en av de tuvor med krokus jag satte första hösten. Där kommer en tät matta av gröna blad som antagligen är scilla eller vårstjärna. Jag funderade varför eftersom jag inte satt något sådan där.
Under mitt pysslande idag insåg jag plötsligt att det växer massor av lökar på de platser jag krattat eller eldat undan mossan! Det finns alltså antagligen massor av vilande scilla och vårstjärna i gräsmattan, som kommer fram om jag krattar bort mossmattan!