Trädgård del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kom min sista leverans av beställda fröer :banana: dessvärre upptäckte jag att jag inte hade nog med jord för det som skulle sås, så idag åkte jag till närliggande växtbutik och jag köpte inga fröer :nailbiting:

Dock fick två krukväxter följa med hem. Och jord, så nu ska sås!
 
Igår kom min sista leverans av beställda fröer :banana: dessvärre upptäckte jag att jag inte hade nog med jord för det som skulle sås, så idag åkte jag till närliggande växtbutik och jag köpte inga fröer :nailbiting:

Dock fick två krukväxter följa med hem. Och jord, så nu ska sås!
😲😲😲
 
Eh... jag vet inte om jag nämnt det tidigare men jag hittade inte mina tomatfröer. Jag antog att de kommit bort i stöket när jag åkte hem från fältkontoret för lite mer än ett år sedan. Jaja, det är ju bara att köpa nya vilket jag gjort... på Blomsterlandet och eBay.

Nyss var jag ut i ladan med lite grejor och där låg lådan med mina fröer... :o :o

Edit: @dobbis ska vara tyst! :p

Edit 2: Hojta om det är någon som behöver tomatfrön... :o
 
Eh... jag vet inte om jag nämnt det tidigare men jag hittade inte mina tomatfröer. Jag antog att de kommit bort i stöket när jag åkte hem från fältkontoret för lite mer än ett år sedan. Jaja, det är ju bara att köpa nya vilket jag gjort... på Blomsterlandet och eBay.

Nyss var jag ut i ladan med lite grejor och där låg lådan med mina fröer... :o :o

Edit: @dobbis ska vara tyst! :p

Edit 2: Hojta om det är någon som behöver tomatfrön... :o
Good luck! :sneaky:
 
Har ni plockat ut fröpåsarma som ska har såtid i februari (eller ja feb- mars och feb- april) och inse 3 saker, det var en himla massa fröpåsar, minna hemmabin kommer bli glada och jag kommer få testa mitt tålamod då grotiden är 2 till 12 MÅNADER :eek:på vallört.
 
Har äntligen tagit itu med att börja skeppa iväg mina små aloeplantor - så blir det kanske lite mer plats på det provisoriska blombordet! Just nu står de travade ovanpå varandra. 😅
De som är underst har inte grott än tack och lov.
83683815_2594315540787725_81331270243581952_o.jpg
 
Har ni plockat ut fröpåsarma som ska har såtid i februari (eller ja feb- mars och feb- april) och inse 3 saker, det var en himla massa fröpåsar, minna hemmabin kommer bli glada och jag kommer få testa mitt tålamod då grotiden är 2 till 12 MÅNADER :eek:på vallört.

Testa att behandla fröna med gibberillin, då borde de gro snabbare.
 

Ett växthormon. Det ska inte användas på alla typer av frön, är de relativt lättgrodda kan de ta i för mycket sas och det blir inget alls av dem. Det är avsett för riktigt svårgrodda frön. Jag har det hemma men har inte haft några sådana fröer så jag har inte testat.

Man kan behandla frön med kaliumnitrat också för att få dem att gro bättre.

Edit: Och det är ett helvete att få tag på kaliumnitrat i rimlig mängd till ett rimligt pris. Bara för att folk gillar att explodera saker... :cautious:
 
Jag lyckades köpa en påse med bara 7 frön. Alla har grott. Men tänkte köpa lite till.

Åh, här syns inget än. Vi har en jättestor rabarber :) ser fram emot att få skörda!
Ja jag har nog påsar med få frön nu med. Men tänkte köpa nån rolig tomat från Gourmetgarage med. De har 150-200 frön i många av påsarna. :p ;) Funderar på att dra ihop en liten fröbytarkedja på jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
350
Senast: sthu
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
44
· Visningar
971
Senast: pepp
·
Kläder & Bli fin Hittade ingen aktuell tråd, så tänkte att jag skapar en. Vilken är din favoritparfym? Använder du alltid en och samma? Varierar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 156
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
409
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp