Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min trädgård levererar antingen dill eller persilja (jag sätter alltid båda), i år är det tydligen ett dill-år. Jösses vilken fin dill jag har tagit in och fryst idag
Jag längtar redan efter höstens dill-kött
Jag har också svårt att få bra med dill! Har dock tagit in en rejäl skörd av persilja och fått minst lika mycket till..Lyckost! All min dill bara tvärdog. Och jag som älskar färsk dill!
Min persilja har visserligen kommit, men en ytterst medioker skörd. Tur att förra året var ett persilje-år, så det finns kvar i frysenJag har också svårt att få bra med dill! Har dock tagit in en rejäl skörd av persilja och fått minst lika mycket till..
Jag har massor av krusbladig persilja. Men vissa saker lyckas man med utan problem och vissa saker går fan aldrig.Min persilja har visserligen kommit, men en ytterst medioker skörd. Tur att förra året var ett persilje-år, så det finns kvar i frysen
Det är lustigt med persilja förresten, om jag sår bladpersilja så kommer den alltid (ibland lite ibland massor) medans krusig persilja inte fungerar alls, har aldrig gjort
Äsch då, bladpersiljan är godast!Min persilja har visserligen kommit, men en ytterst medioker skörd. Tur att förra året var ett persilje-år, så det finns kvar i frysen
Det är lustigt med persilja förresten, om jag sår bladpersilja så kommer den alltid (ibland lite ibland massor) medans krusig persilja inte fungerar alls, har aldrig gjort
Väntarfortfarande på mina från bulbsPåsklilja nepete:
Visa bifogad fil 36818
Min persilja har visserligen kommit, men en ytterst medioker skörd. Tur att förra året var ett persilje-år, så det finns kvar i frysen
Väntarfortfarande på mina från bulbs
Nejdå, mamma har berättat om när hon stod och spettade ner tulpanlökar ett år och folk hade vallfärdat våren efter för att se tulpanerna blomma. Det går även om det frusit!Vad har du beställt? Det spelar ju egentligen inte någon roll när de anländer så länge det är före backen fryser, men jag förstår all eventuell frustration.
Krokus och narcisser.Vad har du beställt? Det spelar ju egentligen inte någon roll när de anländer så länge det är före backen fryser, men jag förstår all eventuell frustration.
Vi barkar häckarna nu på hösten på jobbet.Höststädat rabatten.
Visa bifogad fil 36919
En lavendel har dött satte lite tulpaner och narcisser.
Ska man lägga på ny bark nu på hösten eller vänta till våren?
Krokus och narcisser.
Har typ glömt vilka
För att inte tala om jätteöverraskningen våren 2020 när lökarna kommer upp! Jag glömmer över vintern vad jag har planterat, och blir förvånad och förtjust varje vår.
Det hade jag också tills de anlände! Lite roligt på sätt och vis.
Jag brukade alltid misslyckas med att gömma presenter till mig själv som liten, men det här med att beställa lökar tidigt om sommaren verkar funka!