Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var en del, 200 liter på 4 m2 ger 50 mm.Jag har vattnat ännu mer i växthuset. Det har gått åt runt 200 liter vatten i mitt lilla växthus på 4 kvm. Helt galet. Sen planterade jag ut mina misshandlade chili. Bättre sent än aldrig.
De chiliplantorna som mössen var på i våras har överlevt men ser inte så roliga ut. Jag ska plantera ut dem också.
Jag skulle behöva införskaffa en balja med lock att göra nässelvatten i. Eller tös man göra det i en tunna utan lock?
Ändå känns det som om det bara är de översta 10-15 centimetrarna som blivit uppblötta. Jag vet inte riktigt vart vattnet tagit vägen.Det var en del, 200 liter på 4 m2 ger 50 mm.
Kan det vara en Nejlikros, t.ex. F. J. Grootendorst? Det är en tålig rugosavariant.Mina bladlusbelamrade misskötta rosor har massor med knopp och några små blommor på väg.
Visa bifogad fil 72028
Trodde inte de skulle blomma alls i år så som jag klippte ner dem. Men det hindrade dem inte!
Vore kul att veta vad det är för sort. Antar att det är nån äldre variant.
Älskar också akleor. Började med att jag sådde några Nora Barlow. Utökade med några dubbla (tror de kallas bonnet) och hallonaklejor samt frön från aklejor som jag hittat i diken etc. Aklejor är ju milt sagt promiskuösa och bra på att föröka sig så nu fylls under ett par veckor på försommaren stora delar av trädgården av aklejor i alla möjliga färger och modeller. Inte sällan på platser där man inte skulle tro att något kunde växa, under buskar och träd, bland stenar etc.Älskade aklejor
Visa bifogad fil 71929
de är faktiskt ganska kompakta, vet inte om de är fluffbaraM
Men åh så fina, hallon akleja dom har jag inte sett innan. Vill fluffa på dom mellan fingrarna, ser väldigt fluffbara ut
Hehe, vanliga aklejor är så mysiga å ta på. Man kan liksom hålla dom mellan tummen å pekfingret å trycka lite försiktigt på dom dvs fluffa på dom vi har alla våra nöjende är faktiskt ganska kompakta, vet inte om de är fluffbara
håller med @emma74 om att det ser ut att vara en nejlikrosMina bladlusbelamrade misskötta rosor har massor med knopp och några små blommor på väg.
Visa bifogad fil 72028
Trodde inte de skulle blomma alls i år så som jag klippte ner dem. Men det hindrade dem inte!
Vore kul att veta vad det är för sort. Antar att det är nån äldre variant.
Kan det vara en Nejlikros, t.ex. F. J. Grootendorst? Det är en tålig rugosavariant.
https://www.google.com/search?gs_ss...0l2j69i61l2.8793j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Intressant att de väcker sånt intresse, jag är fortfarande mest förtjust i (enkla)@mamman Om det möjligen är så att du säljer lite fröer så blev jag lite kär i de där hallonvarianterna (egentligen i allihop) och lägger gärna ett bud. Medveten om att de kan korsa sig men är beredd att ta den risken.
hm, fel av mig, typen kallas tydligen clementine (den har uppvända blommor). har också lite annat växtsätt, med lite tätare och stadigare buketter än barlowVisa bifogad fil 72037
fler Barlow