Känner igen det där!Hmm, då får jag kanske lugna mig lite ^^ Blir bara så rastlös på att mina planer inte kommer "på plats" men är iof bra på ett annat sätt. När vi köpte 2019 hade jag massa planer, nu har jag haft lång tid på mig att lära mig mkt utan att kunna göra så mkt. Har fortfarande många planer men jag tror dom är bättre å finare nu än i 2019 och jag har antagligen sparat lite pengar med
När jag flyttade härom sistens blev jag lite hindrad av olika anledningar att rusa åstad och det har varit såååå bra! Det var helt i linje med planerna men INTE i linje med shopping- och planteringssuget. Att gå runt hemma, upptäcka var sol/skugga finns olika tider på dagen vid olika årstider, hur det blåser, vad som kommer upp spontant, hur jag rör mig över tomten, var jag hamnar sittande och vill ha kvar utsikten respektive var det är tråkig utsikt/buller som kan designas bort lite, hur vattnet rör sig över tomten (och därmed också frosten. Smart att inte plantera de mer värmekrävande i frostfickor) - allt sådant är så himla värdefullt för den framtida trädgården! Mina första tankar visade sig inte alltid hålla i längden och jag har upptäckt så mycket mer odlingspotential.
Sådan planering paras med fördel med att ta sticklingar/avläggare från grannar och vänner, spana in var det finns stora bestånd av något du vill ha som ägaren antagligen kommer behöva dela till hösten och den blir glad att bli av med lite OCH att fönstershoppa på nätet.