Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börjar kunna se ett ljus i tunneln, vi ska nog kunna ta oss till trädgården och sommarstugan i juli
Nu ska jag skriva listor på vad jag vill göra och plantera, hur dumt är det att plantera saker (träd, rosor, pioner, bärbuskar, vindruvor etc) i juli?
Har lite olika frön på sommarblommor med, om jag sår i rabatt i början av juli, hinner det bli nått av det till sensommaren? ^^
Ska ni plantera det vid en sommarstuga? Hur länge räknar ni med att vara där? Jag tänker främst på att nyplanterade träd, buskar etc behöver jämn vattentillförsel, speciellt i juli. Beror ju lite på hur marken ser ut förstås.
@Tilly_85 Om ni ska dit tex på helgerna/varannan helg borde nyplanterade träd klara sig med bevattningssäckar. Det är ev en stor investering för buskar, men utan blir nog lurigt.Ska ni plantera det vid en sommarstuga? Hur länge räknar ni med att vara där? Jag tänker främst på att nyplanterade träd, buskar etc behöver jämn vattentillförsel, speciellt i juli. Beror ju lite på hur marken ser ut förstås.
Det finns liksom två planteringssäsonger - vår och höst. Mitt i sommaren är det mesta urplockat hos plantskolorna antar jag.Hum, kanske inte lämna så mkt info på mitt förra inlägg, men vi hoppas kunna stanna till september i sommarhuset. Antar det är vettigare att plantera saker då, i september? Men är rädd för att allt jag vill ha tar slut, lr kommer det nytt på sensommaren/hösten som man kan köpa/beställa hos tex plantskolor? Och om vi måste åka hem igen, tidigare, så vill jag ha fått något i jorden innan vi åker hem ^^ om vi måste hem igen så kan nog min kära mor fixa med bevattning. Fast så är frågan, hur mkt måste man vattna jag tror ju inte hon vill vattna flera grr/v jag trodde det räckte med att vattna mkt typ 1 gång på 2v, men jag är kanske helt ute på cyklar nu?
@mamds tack för smarta tips, sånna bevattningssäckar var smarta. Har nog sett såna nånstans men inte förstått vad det är
Hum, kanske inte lämna så mkt info på mitt förra inlägg, men vi hoppas kunna stanna till september i sommarhuset. Antar det är vettigare att plantera saker då, i september? Men är rädd för att allt jag vill ha tar slut, lr kommer det nytt på sensommaren/hösten som man kan köpa/beställa hos tex plantskolor? Och om vi måste åka hem igen, tidigare, så vill jag ha fått något i jorden innan vi åker hem ^^ om vi måste hem igen så kan nog min kära mor fixa med bevattning. Fast så är frågan, hur mkt måste man vattna jag tror ju inte hon vill vattna flera grr/v jag trodde det räckte med att vattna mkt typ 1 gång på 2v, men jag är kanske helt ute på cyklar nu?
@mamds tack för smarta tips, sånna bevattningssäckar var smarta. Har nog sett såna nånstans men inte förstått vad det är
Hmm, då får jag kanske lugna mig lite ^^ Blir bara så rastlös på att mina planer inte kommer "på plats" men är iof bra på ett annat sätt. När vi köpte 2019 hade jag massa planer, nu har jag haft lång tid på mig att lära mig mkt utan att kunna göra så mkt. Har fortfarande många planer men jag tror dom är bättre å finare nu än i 2019 och jag har antagligen sparat lite pengar med