Trädgård 2021, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Punktbekämpning med ättika, är det sån vanlig ättiksprit (som används till inläggningar i matlagning) som man använder?
 
Varför blir ärtorna så här? Händer bara nån enstaka planta i en låda med många.


IMG_20210709_195027_1.jpg
 
Jag fick förresten en trädgårdsrapport igår,min bondevän har hällt liv i tomater o salladskål, ätit upp jordgubbarna innan fåglarna tog dom o blommorna inne lever :love: På måndag åker jag hem o tar hand om dom själv.
Bor din bondevän långt bort? Eller är den granne?
Jag passerar ju några gånger i veckan, så skulle det behövas kanske jag kan hjälpa till nån gång. :)

Har kikat när jag susat förbi och gräsmattan blommar så fint. :D
 
Bor din bondevän långt bort? Eller är den granne?
Jag passerar ju några gånger i veckan, så skulle det behövas kanske jag kan hjälpa till nån gång. :)

Har kikat när jag susat förbi och gräsmattan blommar så fint. :D
Han bor på andra sidan kanalen, Ja han sa att gräset växt men det räknade jag med o han har jobb ändå utan att behöva klippa min med.
Tack söta du för erbjudandet,tar tacksamt emot det om o när det behövs, Var du förbi o plockade några röda vinbär? Det borde finnas hinkvis nu.
 
Han bor på andra sidan kanalen, Ja han sa att gräset växt men det räknade jag med o han har jobb ändå utan att behöva klippa min med.
Tack söta du för erbjudandet,tar tacksamt emot det om o när det behövs, Var du förbi o plockade några röda vinbär? Det borde finnas hinkvis nu.
Nä, inte hunnit stanna. Har halva egna busken kvar att plocka dessutom. Och två stora krusbärsbuskar. :rofl:
 
Orimligt nöjd med fjolårets tillvaratagande av vinbären, gjorde tre eller fyra stora burkar sylt på dels bara svarta och dels blandade röda och svarta. Tycker det är supergott att blanda ner i naturell yoghurt och pigga upp frukostgröten med och har växlat någon gång med blåbärssylt eller äppelmos så har inte hunnit tröttna.

Nu mognar vinbären för 2021, och efter frukosten idag återstår knappt en deciliter av 2020 års sylt. Utan att ha tvångsätit för att bli av med den och utan att ha snålat på något sätt, bara perfekt avvägt i mängd. (Sedan finns det ju fortfarande några liter röda i frysen men det får gå in under "bra att ha"-förrådet. :D )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
347
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
752
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp