Trädgård 2019 Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den himla handelsträdgården alltså!! :rage:
HUR ska man kunna låta bli att handla när de tar 145kr för en ampel med megasurfinior? OMÖJLIGT!

31002
 
Nu har jag skänkt bort en del tomater och förhoppningsvis även sålt 4 isf är jag nere på 29 tomater att ha hemma 👍 helt inom planen om 20-30st 😁

Jag ska ge/byta bort några av mina mot annat på söndag, är det tänkt. Men nu har jag liksom börjat vänja mig vid tanken på att ha en egen liten tomatskog med 50 tomatplantor av diverse sorter, så nu känner jag nästan lite separationsångest... över att bara ha en sådär 45 kvar. :o :crazy:
 
Jag ska ge/byta bort några av mina mot annat på söndag, är det tänkt. Men nu har jag liksom börjat vänja mig vid tanken på att ha en egen liten tomatskog med 50 tomatplantor av diverse sorter, så nu känner jag nästan lite separationsångest... över att bara ha en sådär 45 kvar. :o :crazy:

Sistah! Jag har nått min gräns. Nu får alla stanna om inte nån ber väldigt snällt. Jag vet inte ens hur många jag har... men gissar på 40-50. Och: jag tål inte färska tomater:D
 
Inne och dreglar på Flora Linnea... Jag är vansinnigt sugen på en Joasine Hanet. Det blir nog en Stanwell Perpetual också. Plus att jag saknar en centifolia... och en vanlig damask.

Det vore ju inte fel med någon mer alba och mossros heller... och det går ju alltid att få ner en portland :angel:
 
Grset växer rent hysteriskt. Frodigt är det också. Antar att det beror på att det inte växte förra året.
Jag klipper stup i ett. Drygt, för det beryder att jag måste rulla in den långa vattenslangen hela tiden. Det är annars så praktiskt att ha den liggande färdig tills jag ska vattna land, blomrabatter, nya buskar och växttunnnel.

Nu ska jag göra ett itag och sätta resten av bönplantorna i pluggbrättet. Och flytta ut några squashar till min nya växtplats för dem.
 
Jag har upptäckt rabarber i hästarnas sommarhage. En kompis sa att det kunde vara vild rabarber, som man tydligen inte ska äta. Hur vet man skillnaden?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 916
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sleepy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp