Trädgård 2019 Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shetlandsponny, kanske?
100127042-normal.png

Den ser fortfarande rätt eländig ut efter rejäl beskärning i höstas (tror jag det var), men nu är den ju grön och blommar istället för bara tråkiga kvistar 😂
Smultronen börjar komma också, små bär har bildats, det verkar dock som att Smultronen har konkurrerat ut de jordgubbsplantor jag hade 😒

IMG_20190609_164234.webp

Okej vems fel är det att jag just spenderat 400kr på impecta?!?! :cautious:

Hmmm. Det måste vara... Mållgan! Det kan vara Mållgan som är odlingshuligan hos @Petruska också.

Den osynliga flygande shetlandsponnyn Mållgan, med ett osunt intresse av att ställa till det på olika sätt för oss vanliga hobbyodlare.

Det skulle kunna möjligen vara Mållgan som planterar åkerfräken också?

Ni vet känslan när man lämnar en hyggligt prydlig trädgård med nyklippt gräsmatta - är borta i 4 dagar - och kommer hem till En Djungel :nailbiting: Alla träd är överblommade, blommorna på "ängen" blommar för fullt och rabarberna som var skördeklara UTAN blomstänglar står nu i full blom :arghh: Varför går det så fort för??? :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
239
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: tanten
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 666
Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
643
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama