Pengar kan inte köpa lycka... men de går att omvandla till växter vilket är typ samma sak Alla inköp syns inte, en del bodde i baksätet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skördade gurka från kökslampan i helgen! Ingen aning hur jag ska 1: trassla ut dom ur lampan eller 2: ge dom en större kruka, fortfarande intrasslad i lampan.Jag längtar efter att min gurka ska blomma! Vill ha egenodlad gurka Chili har det kommit flera och dom blir större för varje dag. Den andra tomaten blommar snart och paprikorna är också på G att blomma. Ingen blomma på physalisen än dock.
Men potatisarna växer som ogräs och samma med jordgubbarna, salladen och morötterna. Spenaten är jag lite osäker på Är inte riktigt säker på att pumpan och melonen överlevde utplanteringen trots duk över vid behov Får se om dom tar sig tillslut eller om det är kört.
Jag odlar oftast med gräsklipp som täcke över jorden, men skulle det behövas extra gödning så slänger jag på en nypa hönsgödsel. Det är väldigt "mellan tummen och pekfingret".Hur/när gödslar ni tomater och paprika?
Jag löser upp hönsgödsel (pellets) i vatten (hystar ned ett par nävar pellets i en tom petflaska och häller på vatten, låter stå någon dag och skakar om) sen använder jag mitt hönsvatten och blandar ut med mer vatten så det ser ut som te. Näringsvattnar helt enkelt, helst två gånger i veckan. Men börjar först efter att växterna stått någon vecka eller två i jorden, i början innehåller ju jorden tillräckligt med näring i sig själv.Hur/när gödslar ni tomater och paprika?
Cyklade förbi sommarhuset för att fixa ett par glömda saker. Inspekterade balkongen. De där tomma krukorna är nu ÄNNU tommare. Marodören/spöket har grävt små distinkta hål för att få upp det allra sista även an bönplantornas rötter.
Nu funderar jag på vad jag ska ha där istället. Bönorna skulle ha blivit höga och slingrat sig över hela balkongen.
Nu är det sent att så något, och jag vill inte köpa några dyra växter.
Något snabbväxande och dödligt giftigt, kanske kunde vara ett alternativ?
Men helst ska det vara något som åtminstone i princip är ätligt. Eller medicinalväxter.
Det finns bönor ute i grönsakslandet.Vad har den inte ätit upp? Annars skulle jag börja om men bönorna. Ingen sommar utan bönor.
Det finns bönor ute i grönsakslandet.
På balkongen finns just nu grönkål, aster, olivträd, lite timjan och några tobaksplantor (virginia- och bond-).
Blomsterböna blir väl bara mer mat till spöket.Mer kål? Kanske svartöga? Blomsterböna?
Kolla Netto och Lidl! Och Jem&fix. Billiga plantor och ibland rabatt på dem.Cyklade förbi sommarhuset för att fixa ett par glömda saker. Inspekterade balkongen. De där tomma krukorna är nu ÄNNU tommare. Marodören/spöket har grävt små distinkta hål för att få upp det allra sista även an bönplantornas rötter.
Nu funderar jag på vad jag ska ha där istället. Bönorna skulle ha blivit höga och slingrat sig över hela balkongen. Så brukar jag ha det varje sommar.
Nu är det sent att så något, och jag vill inte köpa några dyra växter.
Något snabbväxande och dödligt giftigt, kanske kunde vara ett alternativ?
Men helst ska det vara något som åtminstone i princip är ätligt. Eller medicinalväxter.
Vi ska ha arbetshelg med släkten i trädgården i helgen...Verkar som att vi har lyckats med regndansen. Utmärkt odlingsväder.
Visa bifogad fil 31202
Blomsterböna blir väl bara mer mat till spöket.
Kål fyller inte önskemålet att slingra sig.
Malaberspenat? Krypa till korset och köpa en planta av gurka, pumpa eller melon?Blomsterböna blir väl bara mer mat till spöket.
Kål fyller inte önskemålet att slingra sig.