Trädgård 2019 Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, gud det är både underbart och fullständigt utmattande att vara trädgårdsmänniska så här års. Jag har rivit ut sallad och gjort i ordning bäddarna i växthuset. Sen har jag planterat diverse tills jorden tog slut. Det är fyra murarbaljor kvar som ska fyllas med jord och kanske några större krukor, sedan borde jag vara i hamn. Just det hjälpte svärmor med hennes växthus med. Helt slut skulle bara ut och hämta in tvätten innan det var dags att gå och lägga sig och kommer då på att "men borde jag inte flytta på den där rödbladiga nävan till den där andra rabatten? Lika bra att göra det med en gång:idea:!" Sen skulle jag bara vattna lite så de inte blir torra om det är blåsigt och varmt imorgon med. Suck! Nu har jag i varje fall tagit mig in. Aj aj aj, vad stel jag kommer vara imorgon...

31131

Irisen blommar som en tokig, rena Monét tavlan. Har dock inte haft tid att fota idag så ni får hålla tillgodo med en bild från tidigare i veckan. Nu är det bara helt vansinnigt.
 
Alltså ja, man kan ju lätt bli galen nu. Har inte planterat ut alla tomater än. Eller kronärtskockor (en kvar som jag missade). Planterat om eller plantera ut paprika och chili.

Sen har jag några funkior som står bortglömda mitt i en buske där jag tänkte göra fint. Nu vill jag flytta dem till rabatten istället, som har tomma ytor och behöver fyllas ut. Vilken dag som helst nu. :sneaky: Tänkte ju även så gurka i rabatten som ska klättra på den tomma spaljén. Men den ytan är HELT täckt av ogräs. Så det är ju lockande att göra...

Men jag fick faktiskt lite gjort idag. :) Planterade ut fyra pumpor och två gurkor (som stått där i sina krukor i typ en vecka och väntat, rent magiskt att jag kommit ihåg att vattna dem iaf), flyttade mariatistlarna till bättre ställen, vattnade kålen med gödselvatten och planterade ut hela tre plantor med tomater. :) Kunde ha fortsatt men knotten alltså... Får panik! De är som ett moln runt mig. Nästa gång tar jag på mig bidräkten!:devil:
 
Behöver rensa bort "en del" 1-åriga jordgubbsplantor som växer överallt och ingenstans, så jag lade in en annons på lokala köp och sälj. Konstaterar att folk är som galna efter jordgubbsplant :eek:
 
Åh, gud det är både underbart och fullständigt utmattande att vara trädgårdsmänniska så här års. Jag har rivit ut sallad och gjort i ordning bäddarna i växthuset. Sen har jag planterat diverse tills jorden tog slut. Det är fyra murarbaljor kvar som ska fyllas med jord och kanske några större krukor, sedan borde jag vara i hamn. Just det hjälpte svärmor med hennes växthus med. Helt slut skulle bara ut och hämta in tvätten innan det var dags att gå och lägga sig och kommer då på att "men borde jag inte flytta på den där rödbladiga nävan till den där andra rabatten? Lika bra att göra det med en gång:idea:!" Sen skulle jag bara vattna lite så de inte blir torra om det är blåsigt och varmt imorgon med. Suck! Nu har jag i varje fall tagit mig in. Aj aj aj, vad stel jag kommer vara imorgon...

Visa bifogad fil 31131
Irisen blommar som en tokig, rena Monét tavlan. Har dock inte haft tid att fota idag så ni får hålla tillgodo med en bild från tidigare i veckan. Nu är det bara helt vansinnigt.
Så fantastiskt läcker iris!
 
Jag längtar efter att min gurka ska blomma! Vill ha egenodlad gurka :d Chili har det kommit flera och dom blir större för varje dag. Den andra tomaten blommar snart och paprikorna är också på G att blomma. Ingen blomma på physalisen än dock.

Men potatisarna växer som ogräs och samma med jordgubbarna, salladen och morötterna. Spenaten är jag lite osäker på :p Är inte riktigt säker på att pumpan och melonen överlevde utplanteringen trots duk över vid behov :cautious: Får se om dom tar sig tillslut eller om det är kört.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 906
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sleepy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp