Trädgård 2019 Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag satte ut mina kålplantor i helgen och idag så var ALLT uppätet av rapsbaggar, Orkar bara inte så nytt, så jag köpte färsiga kålplantor när jag var på utflykt till handelsträdgården idag. De är lite större så jag hoppas att de klarar av angrepp utan att kolavippa.

Köpte även en Paul Farges, rosa-orange lejongap och en vit höstanemon.
 
Hoppar in lite 😊 Vet ni vad detta är för buske?
30971
 
Jag satte ut mina kålplantor i helgen och idag så var ALLT uppätet av rapsbaggar,

Ogilla! 😡

Orkar bara inte så nytt, så jag köpte färsiga kålplantor när jag var på utflykt till handelsträdgården idag. De är lite större så jag hoppas att de klarar av angrepp utan att kolavippa.

Köpte även en Paul Farges, rosa-orange lejongap och en vit höstanemon.

Gilla! :love:
 
Jag satte ut mina kålplantor i helgen och idag så var ALLT uppätet av rapsbaggar, Orkar bara inte så nytt, så jag köpte färsiga kålplantor när jag var på utflykt till handelsträdgården idag. De är lite större så jag hoppas att de klarar av angrepp utan att kolavippa.

Köpte även en Paul Farges, rosa-orange lejongap och en vit höstanemon.
Näe vad surt! Hoppas det går bättre med de köpta. :up:
 
Bjuder på en kvällsbild på getramsen som frodas på alldeles egen hand vid skogslunden. Ogräs tränger på men ramsen är inte så pjåkig den heller.
Har, innan jag gav upp och vandrade iväg, rensat en havreåker vid jordgubbarna, det var visst många kärnor kvar i halmen. :D Fördel, de är lättare att rensa än kvickrot. Nackdel, det var ungefär lika mycket kvickrot som havre. Och minst dubbelt så mycket knott. :cautious:
30977
 
Just det, igår på min kvällsrunda hittade jag en pion jag inte sett innan. :D Växer precis där vi kört upp med bilarna innan och där vi ofta går ut om vi lämnar trädgården till fots. Måste vara blind men den har nog inte blommat. :) Blir att ta hand om!
 
Det ser ut som om min lilla rosbuske som sambon körde över lever! Eller iallafall har hopp om livet annars. :bump:

Igår kom grannen över med 4 stora tomatplantor som jag inte riktigt vet vart jag ska sätta. Rädd fö att de kommer blåsa sönder :(
 
Det ser ut som om min lilla rosbuske som sambon körde över lever! Eller iallafall har hopp om livet annars. :bump:

Igår kom grannen över med 4 stora tomatplantor som jag inte riktigt vet vart jag ska sätta. Rädd fö att de kommer blåsa sönder :(

Sätt dem i en stor hink (typ murarhink). Då kan du flytta dem om det blir skitväder :up:
 
Ska man duscha tomatplantorna som står i växthus? Svärmor sa man ska men vågar man om man har växthuset i stark sol?
 
Hönssäkrat ena landet. Ska ta nästa när det blir lite skugga där.
Börjar komma upp rader med morötter, rädisor och sallad nu. Och potatis. :d
 

Bifogade filer

  • IMG_20190607_144015.jpg
    IMG_20190607_144015.jpg
    545,1 KB · Visningar: 41
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 916
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 780
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sleepy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp