Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 30824
Violkungsljus från uthivade frön typ år tre tror jag. Soligt, torrt och ganska magert läge.
Fast gör myrorna nån större skada?Lagt sockerärt och brytbönor i blöt idag, för sådd imorgon.
Fått flytta på mina små gurkplantor i växttunneln också, fullt med myror runt och under . Fick slänga ut en där de verkligen boat runt bland rötterna, såg fullt med larver där. Funderar på om man kan spola bort all jord med vatten och sätta om eller om plantan blir förstörd då.
Vi planterade om massa hallon idag också, som hade tagit plats i växtunneln. Nu sitter de i en fin rad i ett av landen istället.
Lagt sockerärt och brytbönor i blöt idag, för sådd imorgon.
Fått flytta på mina små gurkplantor i växttunneln också, fullt med myror runt och under . Fick slänga ut en där de verkligen boat runt bland rötterna, såg fullt med larver där. Funderar på om man kan spola bort all jord med vatten och sätta om eller om plantan blir förstörd då.
Vi planterade om massa hallon idag också, som hade tagit plats i växtunneln. Nu sitter de i en fin rad i ett av landen istället.
Ja, jag hivade ut fådda frön för några år sedan och så kom det upp lite klena typer här och där. Men i år är de ju superfina!Åh, har du också violkungsljus
Fast gör myrorna nån större skada?
Jag tycker mest att de är estetiskt otrevliga. De gör sina bon och lägger sina ägg. Sedan försvinner de.
Jag har inte sett att de hämmat växtern speciellt mycket?
Nu bor ju jag ett litet hopp längre söderut, men:
Oh! Den köpte jag förra året och klämde in i ett kanske inte 100% optimalt läge. Den växer fint ändå och har just börjat blomma lite försiktigt. Är helt kär i den!Det blev en Ghislaine de Feligonde. Den har jag suktat efter länge.
Nu bor ju jag ett litet hopp längre söderut, men: Visa bifogad fil 30850
Vetetusan vad vi ska göra med alla fikon...
Äta direkt från trädet!Nu bor ju jag ett litet hopp längre söderut, men: Visa bifogad fil 30850
Vetetusan vad vi ska göra med alla fikon...
Någon slags olvon.Visa bifogad fil 30864
Vet inte vad busken heter men den tycks trivas utmärkt hos mig!
Jag har aldrig ens tänkt på att olvon är en riktig växt trots att den är med i min favoritvisa! Du måste linda en olvonkrans till midsommar!Visa bifogad fil 30864
Vet inte vad busken heter men den tycks trivas utmärkt hos mig!