F
Fruentimber
Enligt min väderapp ska det vara åska och regn över oss just nu.
Det är det inte.
Det är det inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppas innerligt det. Drömmer om zucchinibiffar dagligen nu.De kommer! De bara övar först.
Vatten och näring. Vatten och näring.
Jag har full gång på skörden. Delar ut till de som kommer förbi.
De står visserligen i sandjord men den är toppad med gödsel och i varje planteringsgrop la jag en näve hönsgödselpellets.
Gödslar lite extra för det ska räcka till alla amaryllisar som står mellan plantorna också.
De kommer! De bara övar först.
De står visserligen i sandjord men den är toppad med gödsel och i varje planteringsgrop la jag en näve hönsgödselpellets.
Gödslar lite extra för det ska räcka till alla amaryllisar som står mellan plantorna också.
Ja absolut.Erkänn, det är fler amaryllisar än zucchiniplantor
Oooops. Ja, i bland rymmer de och växer till i smyg.Jag hoppas innerligt det. Drömmer om zucchinibiffar dagligen nu.
Pappas sambo förbarmade sig och gav mig en 2 kilos zucchini från deras trädgård i lördags så nu blir det till att tjuvstarta lite iaf.
Du får köra upp till mig jag får långt mycket mer än jag orkar göra av med. Just nu delar jag ut till släkt och kollegor på jobb Plockade loss en 3,5 kgs till svärmor igår.Jag hoppas innerligt det. Drömmer om zucchinibiffar dagligen nu.
Pappas sambo förbarmade sig och gav mig en 2 kilos zucchini från deras trädgård i lördags så nu blir det till att tjuvstarta lite iaf.
Jag gillar stooooraOooops. Ja, i bland rymmer de och växer till i smyg.
Jag tar dem oftast runt 20-30 cm. Då tycker jag de är godast att äta. Ska man baka eller riva spelar det kanske mindre roll.
Här kom det just precis nu cirka fyra droppar...
ojoj skicka hit om du hittar något! Mitt Pokemon har hävdat att det har regnat flera gånger, tsk, det har inte regnat sedan midsommar.Enligt min väderapp ska det vara åska och regn över oss just nu.
Det är det inte.
Hur mycket vatten då? Jag har bara skördat ett fint tefat och någon liten grön och en liten gul. Jag är verkligen hopplös på squash.De kommer! De bara övar först.
Ja jag ångrar jättemycket att jag tog bort mina kållarver, för nu är kålen uppäten av jordloppor ändå och fjärilarna är mycket finare!Har två miljoner kållarver på min kål. Glömde täcka den nåja, kålfjärilar är ju fina.
Jag har fått fina gurkiga saker på min gurka, med blommor i änden (minner starkt om mina squashblommor och mina pumpablommor..). Är jättenöjd! Det trodde jag inte. Mamma får äta upp dem gissar jag de blir nog klara när jag inte är hemma.Jag har äntligen börjat få tomater på mina plantor, en "vanlig" och en busk! Dock är dom mellan en ärta och en glaskula i storlek, så lär väl ta ett tag till min gurka skjuter på höjden också, känns som den växer 1-2 dm om dagen just nu. Den hade dessutom tagit hand med en tomatkvist så fick klippa av kvisten och ställa gurkan lite längre ifrån den har fått en del blommor så jag hoppas det börjar titta fram lite gurka snart. Ett par blommor är riktigt stora och utslagna.