Första tomaten börjar rodna. Den som hängt likadan i nån månad. Stor och grön ch retfull.
Hoppas den får några kompisar att följa exemplet.
Grupptryck?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Första tomaten börjar rodna. Den som hängt likadan i nån månad. Stor och grön ch retfull.
Hoppas den får några kompisar att följa exemplet.
Är 95% säker på att det är häggbär, bär från hägg alltså. Häggbär är inte giftiga, men inte speciellt goda att äta råa om man inte är fågel. Bättre upplösning på bilderna behövs för säkert svar.Nån som vet vad detta är? Påminner om svarta vinbär i utseendet (själva bären) men är ett träd.
Sökt på häggbär nu och det ser verkligen ut att vara såna. Finns det nåt liknande annars man kan blanda ihop det med?Är 95% säker på att det är häggbär, bär från hägg alltså. Häggbär är inte giftiga, men inte speciellt goda att äta råa om man inte är fågel. Bättre upplösning på bilderna behövs för säkert svar.
Så bra!mina rabarber har fortfarande inte blommat
För lite vatten.Jag fattar inte. Upplever att salladen jag satt (olika sorters baby leafs i sån där remsa) blir så himla besk? Vad gör jag för fel?
För lite vatten.
Åh, det är så enkelt alltså? Ja, det är garanterat varför, lådan är väldigt torr emellanåt och står verkligen mitt i solen...
Just plocksallad eller "babysallad" måste ha konstant vatten, tror inte ens det är bra att det torkar upp imellan utan det ska va fuktig jord hela tiden om den ska bli som bäst
Mina är på väg att blomma men har inte startat riktigt än. Jag räknar med att få frukt.Jag har två butternutplantor men det blir inte någon honblomma på någon av dem. Är det kört och lika bra att kassera dom? Även om det blir någon honblomma hinner den väl inte mogna den här säsongen?
Jag tror inte det är kört. Vi fick två butternut förra året och där fick vi honblomman först i augusti tror jag. Pumpor går att köra ganska långt in på hösten men de kanske ska frostskyddas (har aldrig haft dem kvar vid frosten).Jag har två butternutplantor men det blir inte någon honblomma på någon av dem. Är det kört och lika bra att kassera dom? Även om det blir någon honblomma hinner den väl inte mogna den här säsongen?