Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ååå vad heter den?Underbar nästan svart blåklint som jag kommer hamstra fröer när jag hittar det nästa gång.
Visa bifogad fil 16843
Plus att jag för första gången i livet har fått bekymmer med rådjur i odlingarna. De äter mangold oh rödbetor.
Jag har sett dem. En hind med två kid.
Facinerande reaktion när jag såg dem kliva runt i trådgården i morse. Jag blev mordisk. Ville döda
Ååå vad heter den?
Funderar på lasso och handgripligen vrida nacken av dem.
Lycka till! Du kanske kan resa runt i landet och hjälpa andra bukefalister med (mot) rådjuren.Funderar på lasso och handgripligen vrida nacken av dem.
Om det inte hjälper kan du komma hit och få lite opium... Parfymen alltså! Den funkar finfint mot grävling.Ser sorgset ut över deet som en gång var en gräsmatta. Nu är det helt uppbökat.
Eftersom flera tipsat om att grävlingar skyr människolukt så har jag nu övergått till att kissa i burk och skvätta ut över gräsmattan.
Eftersom jag äter vätskederivande så kissar jag rätt ofta....
En grundstam är "roten".
Många rosor klarar inte att växa själva för rotsystemet är svagt. Så man tar en härdig och stark ros med stadiga bra rötter och ympar - sätter fast - den ros man vill ha.
Då är rotsystemet alltså från en annan ros än den du ser. Om det kommer en massa skott kan de alltså vara från roten (som du sannolikt inte vill ha) eller från den ros du gllar. Ibland ser man tydlig skillnad på bladen och taggarna, men inte alltid.
Fådda rosor, från grannar och vänner, är det jag mest har. De är rotskott från gamla rosor och därmed kan jag glatt dela med mig till hugade spekulanter.
Vilken gullig söt väderkvarn !Jag har insett mitt handikapp med att skapa en snygg rabatt. Jag kan göra snyggt på en liten yta, men har ingen talang alls till att komponera en större rabatt(ca 10meter). Men min gulliga fd arbetsgivare som är trädgårdsmästare ska göra en ritning åt mig jag lär dock betala genom att köpa både jord och växter så det tjänar han nog på
En liten rabatt runt sambons nyrenoverade väderkvarn, detta ska vara ena hörnet av den stora rabatten.
Visa bifogad fil 16927