Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här har jag nog plockat en tredjedel av våra svarta vinbär. Ska försöka plocka några kilon till saft ikväll.Larver (plommonstekel) i alla plommon, så nu plockar vi även de omogna och lägger duk under trädet, så att de inte kan gräva ner sig i marken.
Nåja. Nu är alla vinbär, röda som svarta, plockade. De röda har blivit saft. De svarta kommer kokas till saft i höst, liksom krusbären.
De ville muntra upp dig?Visa bifogad fil 17452någon som har någon idé om varför vissa chillisar blev såhär? För mycket /ojämn eller för lite näring?
Det är inte sorten som ser it så då?? Har sett nån linnande innan men kommer inte ihåg vad den heter.Visa bifogad fil 17452någon som har någon idé om varför vissa chillisar blev såhär? För mycket /ojämn eller för lite näring?
Haha ja kanskeDe ville muntra upp dig?
(nä, ingen aning)
Det är inte sorten som ser it så då?? Har sett nån linnande innan men kommer inte ihåg vad den heter.
Vi har ett äppelträd på vår tomt, och jag överväger faktiskt att börja vattna det...Nackdelen med att kunna vattna....
Jag översvämmas i år av mangolden, ärtorna och squashen.
Men visst är det en lisa för själen at se något som är frodigt och grönt när allt annat är brunt och dött.
Jag grävde lite i rabatten igår. Blev lite chockad. Det är "normalfuktigt" i ungefär 20 cm. Under det är jorden som aska. Helt kruttorr. Grävde lite till men det var torrt så djupt som jag kom. Inte undra på attmitt ena äppelträd ser tynande ut.
Ja bor på sandås så markfukten försvinner väldigt snabbt. Men det här är skrämmande.
Mina små, de som jag ympat själv - dem har jag vattnat hela sommaren. Ha haft vatten rinnande på plommonträd oc bärbuska också. Ser skillnad.Vi har ett äppelträd på vår tomt, och jag överväger faktiskt att börja vattna det...