F
Fruentimber
Varit runt och vattnat i säkert en timme nu på morgonen. KAN DET INTE BARA REGNA?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tittade på tiodygnsprognosen nu inte en enda droppe i sikteVarit runt och vattnat i säkert en timme nu på morgonen. KAN DET INTE BARA REGNA?!
Tittade på tiodygnsprognosen nu inte en enda droppe i sikte
F-n rent ut sagt
Ja det där är svårt. Har brunnen sinat någon gång tidigare vet du det?Det är verkligen helt jävla galet. Vi har inte kommunalt, hur mycket vågar man ta när man har egen brunn? Gissar att den är skapligt djup men ändå.
Ja det där är svårt. Har brunnen sinat någon gång tidigare vet du det?
Jag vattnar bara tomaterna och salladen samt några krukväxter och så hästarna då. Har djupborrad brunn så jag är inte orolig men jag vill ha regn nu för betets skull och all annan växtlighet. Lite tråkigt när björkarna är gula redan i början av juli
Usch, lider med digJag är så trädgårdsdeprimerad
Det enda som växer i den här torkan är tistlar. Vi har också egen brun, som dessutom delas med andra hushåll och vi har ingen aning om hur långt det räcker. Osams med sambon om vattningen då jag vill vara mycket mer försiktig. Har gett upp flera platser med frilandssådda blommor, vinll helt enkelt inte vattna
Försökte rensa runt morötterna, jag ser inte ens var de är sådda, det är bara tistlar. Allt är skit!
Detta är en vit paprika. Är det någon som vet hur länge det dröjer innan den mognar? Den har slutat växa men haft samma färg länge nu.
Jag har mammutpumpa så dem blir ju stora (Halloween pumpor). Men ja dem ska du nog lägga ner istället för att binda upp. jag kan ta en bild på hur mina ser ut när jag kommer hem.Ja jag har också funderat på pumpa... Vad odlar du för sort?
Jag har grävd brunn så ibland med jämna mellanrum puttar jag ner en lina med något tungt i och känner när den når botten. Sen kan jag ju se på linan var vattengränsen går (ungefär) Det ger mig en litet hum om hur vattennivån i brunnen är. Bra atta veta för just såna här tider.Det är verkligen helt jävla galet. Vi har inte kommunalt, hur mycket vågar man ta när man har egen brunn? Gissar att den är skapligt djup men ändå.
Min erfarenhet är att rosor sköter sig själv efter första året så länge de inte drabbas av löss.Fråga från total trädgårdsnewbie: hur svårt är det egentligen med rosor? Vi har några gamla plantor som blommar fint trots noll skötsel. Nu köpte jag ju två nya plantor i helgen som jag hoppas ska rota sig. Måste jag försumma barn och man och viga mitt liv till att pyssla om rosorna nu?
Nästa år satsar jag på pinnar med hård vattenslang eller uppklippt hulahularing imellan. Nätet fastnar inte lika lätt då. Hann inte riktigt med det i år.Smart! Tack för tips
Rabattrosor klipps årligen ned till 3 fyra knoppar per kvist. Övriga rosor kan klippas vid behov. Om man har remonterande rosor och vill ha en lång och prydlig blomning så kan man klippa av de överblommade huvudena annars kan man strunta i det rosen bryr sig inte, men blommar lite mindre det året eftersom energin i stället går till att bilda nypon.Jag har fått lära mig att rosor behöver klippas till lite då och då (vårklippning och överblommade blommor) och eventuellt lite guidning (stöd/snöre) i växthåll. I övrigt sköter de sig själva.
Än så länge verkar mina rosor tycka det är ok. (Men vi har bara bott här sen januari, så vem vet hur det ser ut om några år?)
Visa bifogad fil 16783