Jag har sett att någon använda en gammal bh också
Smart!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har sett att någon använda en gammal bh också
Morgonens fundering
När på dygnet är det bäst att vattna? Växthus och altan.
Lite större kruka
Vattnade igår medan det fotfarande var soligt, skäms på mig. Försöker göra det annars i skugga eller på kvällen. Men idag var jorden fortfarande fuktig, så jag kunde vattna igen nu på morgonen och det vattnet tror jag kom växterna mer till gagn eftersom jorden redan var fuktig och mer mottaglig för mer vatten. Hade dock såklart varit bättre om jag väntat till kvällen igår, men ibland får man vattna när tid finns.Morgonens fundering
När på dygnet är det bäst att vattna? Växthus och altan.
Ja, jag har totalt haft ihjäl ett 20-tal mördarsniglar i år. Det är verkligen ingenting mot vad vi brukar ha här! Jag hittar några under hästarnas vattentunnor, så jag lyfter på dem och har ihjäl de jag ser varje gång jag fyller vatten.Ska man ta fram något positivt medan växtligheten torkar bort i solgass och noll millimeter regn, så borde väl mördarsniglarna få rätt mycket stryk av en så här långvarig torka? Speciellt som den här i Skåne kom efter minusgrader och barmark ganska sent på våren. *mohaha*
Du och jag måste bo i samma område - vågade knappt uppdatera prognosen, men sen gjorde jag det. Och ja, samma hos mig.Men hallå! Nyss kollade jag tiodygnsprognosen som gav ett litet litet hopp om regn om en vecka, drygt 13 millimeter. Men nähä. Nu är det ersatt med noll millimeter rätt igenom. Och två 29-graders dagar nästa helg igen. (jo, man FÅR klaga på värme när den håller på så här, utan någon nederbörd i mer än en månad!) Det räcker nu, ok?
Men hallå! Nyss kollade jag tiodygnsprognosen som gav ett litet litet hopp om regn om en vecka, drygt 13 millimeter. Men nähä. Nu är det ersatt med noll millimeter rätt igenom. Och två 29-graders dagar nästa helg igen. (jo, man FÅR klaga på värme när den håller på så här, utan någon nederbörd i mer än en månad!) Det räcker nu, ok?
Du och jag måste bo i samma område - vågade knappt uppdatera prognosen, men sen gjorde jag det. Och ja, samma hos mig.
Skänk bort rosorna?Förlåt angående rosorna men att köpa en trädgård med 20+ rosor och avsky ”gulligheten” och taggarna och ”det enda man behöver är honungsrosen...” jag försöker verkligen att uppskatta taggbuskarna för de borde ju hjälpa till med pollinering...
Ser ut så ja.Visst är det här åkerbär?
Dräller av dem i dikeskanten och jag lurar på om jag ska förflytta dem, för när de slår dikena sen så försvinner de ju och inga bär finns att plocka