tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

tack @Lazer09 :D ja min blev ju spänd för att jag blev men nu när jag kan slappna av går allt mycket bättre.. sjukt vad dom påverkas av oss:P

kl
Alltså.. jag är såååååå lycklig just nu,, äntligen vågade jag!! har galopperat i skogen med sällskap.. å fort gick de.. så in i den.. å jag bara kände att jag kunde ställa mig upp, släppa tyglarna å bara låta honom galoppera under mig utan hinder.. vilket adrenalin.. å vilken underbar känsla som jag har saknat den.. å de var inte bara en gång.. utan de var två!! jag låg sist.. underbart.. stannade så fort jag bad honom.. ökade om jag bad.. å fattade inte galopp förän jag sa till trots att sällskapet galopperade iväg.. underbara häst!

denna veckan har varit såååå bra för mig.. 3 dagar i rad har jag bara gjort framsteg i min ridning å mitt självförtroende så trots allt så börjar jag komma tillbaka å de är helt underbart.. som jag har saknat detta..
 
Red ett riktigt bra pass på L idag. Det blev dressyr på banan och L var så fin och på hjälperna. Vi flyttade lite för vikten och provade några korta sekvenser öppna och sluta och det gick bara såå bra :) Ska leva på detta länge nu :)
 
Sista passet före sommarvilan idag. Det blev lite hoppning och prinsen taggade till lite faktiskt :) Vi hoppade till och med flera hinder i följd, vilket vi inte gjort innan,. Tidigare har vi bara hoppat enkelhinder och enkla övningar, men idag band jag ihop två hinder på vardera snett igenom och en studs på långsidan till en liten "bana". Det gick över förväntan bra :) L höll galoppen hela vägen igenom och löste det galant. Matte älskar sin prins :love:

Förresten, tänker ni ställa av era i sommar?
 
nä de blir ingen avställning direkt.. börjar få upp kondisen å styrkan på honom nu så han får snällt gå.. när vi ska bort en vecka så ska jag se till att andra håller igång honom så han itne tappar nåt:P
 
Dags att vara lite aktiv här! Jag har fortfarande inte börjat leta ny medryttarhäst, men jag har börjat rida privatlektion en gång i månaden för att hålla igång ridningen lite, och så får jag stilla den värsta abstinensen :D I höst ska jag ta upp letandet igen! Är igång ordentligt med viktnedgången nu, så vid september/oktober kommer jag ha normalt BMI om allt fortsätter enligt planerna :)
 
Senast ändrad:




Börjat jobba ponnyerna lite. Den stora ska definitivt köras in, den lilla vore väl fiffigt men vi får se. Ev så får hon göra russet sällskap hos fodervärden ett par veckor och bli inkörd där så jag kan hålla igång henne över vintern.

Kirurgen har fått min remiss från överviktsenheten nu och om de inte drar ut på beslutet så är det rimligt att tro att jag blir opererad i början av september. Väntetiden är 9-13 veckor men jag har förtur, jag hoppas att det märks...
 
puttar lite liv i tråden med ett inlägg jag itne trodde att jag skulle få skriva på länge!

Idag har jag..... HOPPAT!! :-O iof itne högt.. men han hoppade.. de går verkligen lita på denna häst.. trodde inte att de skulle hända.. men jag bestämde mig.. å la fram ett lågt hinder.. som även gick att trava över.. så travade över ngra gånger innan jag fattade galopp... å han hoppade faktiskt.. å de gik hur bra som helst.. så de kan bara bli bättre.. å jag kände mig inte direkt jätteervös.. efter första hoppet så släppte allt.. dock var första hoppet de bästa men ändå:P

kommer dock inte hoppa så ofta för vill itne riskera att han går sönder med tanke på min vikt å de kommer inte vara högt heller.. men första målet är 50-60 cm iaf nån gång ett par skutt.. annars har jag en annan tjej som hopptränar honom en dag i veckan ungefär.. men nån gång ibland på typ 50 med mig på ryggen kan väl inte vara farligt.. eller?
 
Nej det är klart du kan skutta lite NightRain! :) När det är så låga höjder sliter det inte så mycket på kotor och ligament, det blir ju mer som ett lite större galoppsprång!

Igår red jag lektion igen. Jag rider en 170 hög ardenner, så det är definitivt inga problem att bära mig för honom :D Det är som är så roligt är att han trots detta är väldigt känslig och välriden, så han är en fantastiskt bra läromästare. Gör jag inte precis rätt så talar han om det för mig!
Jag fokuserar nästan enbart på sitsträning då det är det jag behöver mest hjälp med, men igår övade jag lite på att försöka få till en anständig galoppfattning. Har ju inte ridit på volt på flera år och förra medryttarhästen behövde man inte riktigt göra galoppfattning på, man bara satt ner lite och sköt fram ena höften.
Det gick ju lite så där, men det var roligt att galoppera samlat på volt och bara gunga, alla mina skogsmulleår har det bara varit lätt sits och snabb galopp.
 
Det är inte ofta man har någon med sig som kan fotografera men nu hade jag tur häromdagen så jag bidrar med några bilder på mig och min pålle.

@NightRain Jag vill också prova på att hoppa, min pålle gillar det även om hon inte är någon hopphäst direkt ;). I dagsläget är jag alldeles för feg men kanske så småningom ska jag också våga mig på något litet hinder :).





 
Jag och mitt hjärta hamnade på bild ikväll

10341427_10154331994660324_591342533960474111_n.jpg
 
Hej alla här :) Igår så var jag och min fina på P&R och hade med oss fotograf också till min lycka ;)
Jag är väldigt nöjd då vi iaf red på godkända 61,07 på både min och hästens 3:e P&R någonsin (jag har bara hoppat innan och hästen är 7 år och aldrig tävlad i dressyr) så jag är en stolt och glad tjej idag :)

bjuder på en liten bildbomb :)

10559776_10154336922625324_4904571328142315856_n.jpg


10557468_10154336922890324_3488769091193229074_n.jpg


10471191_10154336923050324_6320148837804468858_n.jpg


994137_10154336923520324_1460027819479238280_n.jpg


10356422_10152336484545095_261713498720136190_n.jpg


:love::love::love:
 
Haha bara jag som skriver här just nu, men är ju nyfiken på hur det går för er andra? :) lite updates? nya bilder?
 
Min Tant är på spa/semester och jag är hemma hos päronen och vilar upp mig :) Så på tisdag hämtar jag henne igen så kör vi igång med lite race i skogen!
 
Haha bara jag som skriver här just nu, men är ju nyfiken på hur det går för er andra? :) lite updates? nya bilder?
Min pålle har troligen utvecklat artros efter senaste sträckningen :( så nu får han glucosamin och djävulsklorot och får lite promenadvila ett par tre veckor så får vi se hur det går. Men jag är rädd att det är sista sommaren, han är ju ändå 24 år nu...
 
har visst uppdaterat dåligt men varit på semester å liknande.. men igår så hoppade jag igen.. hela 40 cm hahaha.. från att vara hopprädd till 40 är ganska bra tycker jag.. minn häst är bäst så ska öka lite till i veckan..=) de är roligt nu.. idag blir de en lång tur i skogen=)
 
kl
en fråga till er som väger över 100kg..
hur mycket "vågar" ni rida?
jag fick en helt nojjíg känsla idag att jag kanske inte borde rida honom så mycket om jag gör :/ av nån anledning så kom en tanke i huvudet då jag inta KAN så mycket i ridningen hur man jobbar hästen helt rätt å hur man känner att den jobbar rätt osv.. rider för instruktör ibland självklart.. men då jag blivit arbetslös så kommer jag inte ha råd att rida så mycket som jag vill för instruktör

han är en fredriksborgare på ca 170 hög å kraftga ben osv så han orkar mig ju men blev ändå nojjig över att jag kanske rider för mycket.. ? rider i skogen, på banan.. skuttar 40 cm ibland.. intervall träning för konditionen å den har blivit myyyyyycket bättre.. idag orkade han galoppera lång tid utan att stanna.. är de bara jag som är nojjig? eller bygger han upp muskler å kondis så att han klarar mig? usch tycker inte om att känna såhär.. känns ju inte som att han har några problem med mig men ändå..
 
väger iof inte över 100.... men ca 95 eller nåt...
rider dotterns fjording på 1.42 ca nån eller några ggr i veckan.
rider alla olika sorters ridning...
märker direkt att hon märker av vikt.... dotterns sambo red i lina, enligt mina instruktioner och helt plötsligt så gick hon i form.....
Iof ridit i + 40 år men inte egen häst eller mot tävling....
Rider till henne så dottern å hennes sambo kan rida henne på ett bra sätt.
min häst rider jag inte alls just nu men längtar tills dess......
va inte för orolig för hästar orkar mer än vi tror......
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp