Ber om lite råd och tips från alla underbara i den här tråden.
Efter flera år av depression blandat med hästrelaterade skador så förstördes min relation till mat totalt och jag har gått från att äta för lite mot hur pass aktiv jag var i yngre tonåren- till för mycket mot hur inaktiv man varit i perioder de senaste åren.
Ligger i nuläget på ca 83kg men går sakta men säkert nedåt efter upptagen träning och löpning (mår mycket bättre mentalt just nu än jag gjort på flera år).
Men! Då till mitt "problem". Jag är en kvinna av modell större, inte bara med tanke på den nuvarande övervikten, utan även till längd (177cm) och kroppsbyggnad.
Jag har just nu varken egen häst, jobbrelaterad häst eller medryttarhäst, vilket jag nu börjat söka efter så smått.
Jag har aldrig sökt medryttarhäst genom annonser tidigare, utan har antingen haft egen eller helt enkelt hittat samarbeten med hästägare på annan väg- därav är jag lite novis på hur ett intressemejl bör skrivas, men skriver kortfattat ned vad jag söker efter i samarbetet samt vad jag själv har att erbjuda.
Av dom tre mejl som jag skickat hittills så har jag inte fått svar på något alls, vilket jag nu -nojig som man är- börjar koppla till min vikt..
Jag har varit rättfram i mejlen om att jag har x-antal extrakilon i nuläget men är på väg mot en hälsosammare kropp igen, och jag har självklart endast svarat på annonser om större eller mer viktbärande hästar samt bifogat bilder. Men som sagt, inte ens ett svar..
Jag anser mig själv som en någorlunda välutbildad ryttare inom flera discipliner och har erfarenhet från både arbete med tävlingshästar och utbildning av unghästar, men betyder verkligen vikten så mycket?
Kan man inte rida alls om man väger över 80?
För att ni ska ha något att jämföra med.. På den övre bilden är jag ungefär 15år och vägde runt 65kg, på den undre som är tagen i år är jag 22år och väger som sagt lite över 80kg (ni får dock tänka bort dunvästen, haha).
*ursäktar i förväg för en himla massa text*
Jag säger som de andra att du ska inte känna dig stor för stor, en normalstor ridhäst ska klara av dig utan större problem.
Kl
Idag var jag och L ute på tur med vagnen och hade sällskap av våra kompisar. Det var riktigt härligt, även om det blev lite väl spännande på nåt ställe när vi skulle förbi en påslagen vattenspridare. Men ingen skada skedd