tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vilken söt uppsyn på hästen :)

Ninnurur: Vad härligt det låter!

Idag var vi iväg till havet igen och styrketränade hästarna lite och även om det inte var lika fantastiskt väder som förra veckan var det ändå jättehärligt :) Dock verkar L ha blivit lite bekväm med att bara gå efter sällskapet för han blev rätt vrång när jag ville att vi skulle gå en egen väg. Jaja, med lite träning går det nog över också. Nästa vecka blir det AR träning för oss för första gången. Det ska bli kul och intressant att prova på nåt nytt :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hon tackar :)
Så himla härligt att ha en strand att vara och träna på. Och kanske framför allt, att det går redan nu. Vi har ju en massa is kvar vi. Överallt.

linafina: Vilken fin häst :)

*kl
Vi har börjat träna lite WE, det mesta gör vi vid hand nu då av förklarliga själ
dsc00067_53417a8bddf2b340b0197af3.jpg

Men i fredags satt jag upp och testade lite från ryggen också, hon är en sån pärla
dsc00098_534176459606ee01e1c996ee.jpg


Och igår var vi iväg till ridhus med 23 åringen och hoppade. Matten är livrädd för det enorma hindret så vi får inga stilpoäng, men KUL var det.
dsc00222_534178d89606ee41fd2d0241.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*

Jag ska rida Pay & Jump imorgon. :nailbiting:
Bara 60 och 80, men ändå...
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad roligt det ser ut! Vad gör ni för olika grejer?

Houdinie: Hur gick det?

Kl
Hos oss händer det inte mycket just nu. Jag har dragit på mig nån förkylning och försöker kurera mig från den så L har fått vila igår och kommer göra det även idag. Det känns inte helt smart att ge sig ut och rida eller köra när det regnar ute och man inte är frisk, framför allt inte som jag ska träna till helgen och vill vara frisk till dess. Hoppas bara att jag kan komma ut och köra en sväng imorn. Det sägs att det ska vara ok väder då, men man vet aldrig.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad fint det ser ut! Vilket flyt och jämna distanser! Du verkar ha rätt bra hinderkänsla?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Tack! :)
Jo, min tränare brukar också säga det, när jag kan låta bli att tänka för mycket. ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Kan inte kolla :(

Min ridponmy träffade massören igår och är fin i ryggen så än så länge klarar han att kånka runt på mig i den omfattningen jag rider nu. Och i övrigt är min plan muskulärt riktig :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad härligt att få ett kvitto på att du tänker och gör rätt :)

Houdinie: Jag känner igen det där om att tänka (och ratta) för mycket :o Vad svårt det ska vara att bara rida :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Va duktiga Ni är! Jag önskar att jag vågade hoppa lite, min pålle älskar det :).
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

håller med dig. .önskar åxå att jag vågade hoppa då hästen älskar de.. målet är 50iaf:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Ja precis, det behöver inte vara några höjder :P.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

nä de är mitt mål i sommar.. att göra ett liiiiitet hinder som är så han kan gå över men att jag säger att han kan hoppa:P haha från trav:P nä målet är 70 i slutet men ja de får vi se hur de blir med de:P
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det klarar Ni, jag får kanske också lägga upp något liknande mål :). Fast först ska jag köpa mig en hoppsadel att rida ut i, trivs inte att rida ut i dressyrsadeln. Sen finns det ingen återvändo för att hoppa :).
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

jag fattar inte hur man kan komma ihåg en så lång bana!
fint gjort :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Det var ju bara 7 språng, stort ridhus så det ser nog mer ut.
Tack! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vi går sidepass i vinkel, tar en lans ur en tunna "sticker en tjur" i trä med lansen och sätter tillbaka lansen i en tunna, öppnar och stänger grindar.
Sen finns det fler moment också, jätteroligt.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Snyggt :)
Jag instämmer i kören om att vilja våga hoppa.
Jag vågar, ibland men då jag tagit mig över ett hinder så blir jag så lycklig att jag släpper allt och slutar rida helt. Så en bana skulle vi aldrig ta oss runt :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad kul! Låter som att det är riktigt roligt att pyssla med :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Har min häst painface-ögon?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp