tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hej å kul att du tittade in hos oss=)

förstår att ridskolorna har max viktgräns.. men de finns privata hästar som är viktbärande. eller du känner att du varit borta så länge från ridningen att du vill "börja om" lite?. själv väger jag väl runt din vikt å jag köpte mig nyss en ny häst så visst finns de hästar som klarar den vikten.. är ju fler av oss som väger där runt å har hästar som vi rider på.. men jag rider ju inte 7 dagar i veckan flera timmar varje dag.. rider väl några gånger i veckan där emellan blir de tömkörning å annat som kan träna hästen å musklerna.

välkommen hit iallafall=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Hej å kul att du tittade in hos oss=)

förstår att ridskolorna har max viktgräns.. men de finns privata hästar som är viktbärande. eller du känner att du varit borta så länge från ridningen att du vill "börja om" lite?. själv väger jag väl runt din vikt å jag köpte mig nyss en ny häst så visst finns de hästar som klarar den vikten.. är ju fler av oss som väger där runt å har hästar som vi rider på.. men jag rider ju inte 7 dagar i veckan flera timmar varje dag.. rider väl några gånger i veckan där emellan blir de tömkörning å annat som kan träna hästen å musklerna.

välkommen hit iallafall=)

Tack!

Jag har ju inte ridit på ca 10 år så lite blir det ju att börja om eller i alla fall repetera. Men jag skulle egentligen hellre hitta en medis. Men.. med stor övervikt och inte har ridit på 10 år så känns utbudet begränsat. Även om jag innan mitt uppehåll red nästan dagligen i 20 år och haft medisar förut.

sen om ett par år eller så har jag tänkt köpa en egen.. Vill uppfylla min barndomsdröm. Jag tänker att det är en bra morot också.. en häst som belöning för att ha gått ner i vikt.. Fast egentligen vill jag ju börja nu.. och ta ridningen som en del i processen.
Eller egentligen behpöver det i början inte heller vara jättemkt ridning.. skulle kunna tänka mig att lalla runt i skogen. :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

okej då förstår jag.. som sagt att ha en häst kan sporra lite till att försäka gå ner i vikt.. de gör de för mig.. inte alltid å varje dag kanske men så gått de går. men de känner manju såklart själv hur man vill göra.. men viktbärande hästar de finns de där ute.. trodde jag skulle ha svårt att hitta en nuy men fick massor med svar.. jag är itne jätteduktig menhar ridit regelbundet i 17 år men är inte skoladpå något sätt.. men ska börja nu=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

hejsan! Nu vet jag inte riktigt hur du ser ut eller väger, men jag har en tekna dressyr 17,5 och den är i minsta laget för mig. Väger 70-75kg Mkt lår och rumpa på mig då, men är ganska lång. Jag skjuts lite framåt och skänklarna åker bak :( Tänker som så att sadeln är för liten för dig. De är inte särskilt stora i sätet och ganska djupa.
Bara en reflektion.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

okej=) dock så hände de inte så när jag hade den på förra hästen men som sagt kan ju vara denna hästen som "skjuter iväg" sadeln/mig på ett annorlunda sätt.. dock är han itne färdigväxt än sa veterinären utan han ska växa ifatt rumpan lite.. men ska hur eller hur försöka få tag på en allroundsadel även om jhag behåller dressyren så går de inte hoppa i den:P så hur eller hur måste jag ha nåt annat åxå så får man väl se hur den ligger på honom om ett tag.. eller ja snarare hur jag sitter i den.

den jag har är 18"

nån som har förslag på en bra allroundsadel? är egentligen bara ute efter en billig. kollade lite på hööks på CH sadel vet inte hur dom är för en annan.

han har ganska mycket manke lång i ryggen inte spikrak men inte jätte svängd i ryggen heller. vid ungefär i bommen.
förslag?
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag tror inte heller att den inte passar, menar bara att den ligger annorlunda och det gör skillnad på hur man sitter i sadeln. Annars brukar ju sadlar med flata säten vara lite mer generösa storleksmässigt så det kan ju vara nåt att testa.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

ja de är de som är synd då jag ÄLSKAR min sadel.. men måste ju ha en så att jag får rätt sits annars blir de ju itne bra.. jo de får nog bli något lite flatare.. ska prata med min sadelutprovare i helgen å se om hon tror att hon har nåt hemma å isåfall åka dit med hästen å prova..
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

kl

vill bara tala om att de går såååååå bra med min nya stjärna.. red barbacka igår å han lyssnade hur bra somhelst på allt jag gjorde.. å jag kände att jag kom åt honom på ett annat sätt kändes hur bra som helst.. dock mest i skritt men måste ju börja nånstans. travade bara några steg för att känna på de.. han är sååååå underbart snäll alltså. känns verkligen som att jag hittat rätt:D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Åh, vad härligt att höra att det går bra och att du är nöjd :) Särskilt med tanke på att den förra fick dig att tappa självförtroendet, som jag förstått det.

Själv tog jag tillfället i akt idag och red ut och njöt av solen. Helt underbart att våren är här nu :) Idag var nog första gången för i år som jag såg påskliljor växa ute. Och vi såg väldens sötaste kalv i en kohage vi passerade. Den så inte ut att vara gammal, ett par veckor på sin höjd, och jag dog söthetsdöden lite :love: På söndag ska jag och en kompis åka iväg till Delsjön i Göteborg och rida på de fina preppade ridvägarna där. Jag är sjukt peppad till dess :D
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag fortsätter där jag slutade och berättar att jag idag invigt våren på riktigt. Idag tog jag ut vagnen ur vinterförvaringen och gjorde säsongspremiär med körningen. Det var helt fantastiskt att köra idag i solen med en fin nordisrumpa guppande framför mig :love:

1941549_754512247906755_737755328_o.jpg

1913473_754512261240087_1698840874_o.jpg


Och han är söt framifrån också :p
1909150_754512267906753_1829150013_o.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag fortsätter igen då :D

Planen var ju att åka till Delsjön idag, men med tanke på vädret och att troligen typ hela Göteborg skulle vara där beslutade vi att istället skulle åka till Stråvalla utanför Frillesås. Det var helt magiskt! Det här ska jag leva länge på :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

härligt:D

kl
själv r jag underbart glad å kan inte sluta le.. idag har de gått framåt i ridningen.. jag har vågat galoppera ett helt varv i stöten i paddocken idag:D är såååååååå glad. så flera varv i båda hållen.. han är så underbar min häst å har lärt mig nu att han sticker inte ifrån mig.. han hoppa rinte åt sidan å blir rädd.. han gör bara de jag ber honom om=)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad härligt!! Grattis till framgångarna :)

Fick precis en bild från dagen:
10010195_10202777057760485_814743279_o.jpg
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*
Var hittar man tävlingskavaj stl XL eller minst 44 (helst 46) som inte sitter superslimmat och är kort i modellen? Provade de på hööks och det saknades typ en dm för att få igen den :S Söker även snygga chaps som är vida men inte superlånga samtidigt! Hööks stl XL kändes som de gick upp över halva låret!
Kollade in fuller fillies utbud men de grejerna ser FÖR stora ut.. och varken särskilt snygga eller billiga heller...

När butiksbiträdet på hööks frågade om jag ville ha hjälp så svarade jag "ja det verkar inte som att tjocka personer ska få tävla" , haha ni skulle sett hennes min ;)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Jag har Fuller Fillies Field boots och är mycket nöjd med dem. Innan har jag hittat bra shortchaps från Globus.
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

tänkte bara höra.. ni som är aningen större.. vad har ni för sadlar till era hästar? tänker då främs tpå er å inte på hästen.

Jag har en Globus Crinkle 17,5 som jag trivs väldigt bra i. Den är nog lite liten men jag är ju påväg ner i vikt så förhoppningsvis blir den bara ännu trevligare att sitta i snart :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Gud vad härligt att köra, jag längtar så tills min är så pass frisk att hon är körbar igen. just nu får hon inte köras då hon inte direkt ska använda påskjutsmuskerna just nu.

*kl
Förövrigt är min på gång igång igen och det är väldigt roligt, har suttit på henne i 5 minuter häromdan, första gången på några månader.
dsc_2401_53387b569606ee57d4e9888c.jpg


Min andra, gammelhästen, är i full gång och blir bara bättre med åren. häromdan höll hon på att trava mig ur sadeln, hon som brukar vara lite kort och stel i steget ibland. Plötsligt händer det :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

*kl*
Jag befinner mig på Gran Canaria och varvar bad med träning och buffé tre gånger om dagen ;) njutning för hela kroppen! :)
 
Sv: tråden för oss som är lite kraftiga/överviktiga/mulliga med hull:P

Vad härligt det låter! Inte alls avis :P. Det var ett tag sedan jag skrev här, har mest hållit till i vikttråden eftersom jag håller på att gå ner i vikt. Idag red jag dressyrlektion och det känns underbart att va igång nu på riktigt. Delar med mig av några bilder.





 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
935
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 010
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 060
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp